A3 IT-leverantör till sjätte hotellet i Sleepingfox-koncernen

A3 får fortsatt förtroende när hotellkoncernen Sleepingfox öppnar sitt sjätte hotell. Förutom funktionsleverans av IT står A3 även för teknisk projektledning. Genom denna utökning av samarbetet ansvarar A3 för IT driften för samtliga 6 hotell inom Sleeping fox koncernen

Sleepingfox är en hotellkoncern som äger sex hotell i Sundsvall, Stockholm, Bromma, Borlänge, Linköping och Tällberg. A3 har sedan tidigare ansvar för helhetsdriften på fem av hotellen och när hotell Dalecarlia i Tällberg förvärvades av Sleepingfox får A3 förtroendet att ta över IT-driften av det hotellet också.

– Vi har fullt förtroende för A3 och deras kompetens. De har stor kunskap om våra system och förstår den dagliga driften. Vi vill särskilt framhålla samarbetet med Jonas Högman som verkligen har djupdykt i vår bransch, säger Lars-Jerker Molin som är VD för Sleepingfox Hotel Group.

Förutom ett helhetsansvar med funktionsleverans av IT och ServiceDesk så har A3 också fått uppdraget att projektleda implementationen av deras nya hotellsystem. Hotellet i Tällberg öppnar i juni 2018.

– Att Sleepingfox ger oss förtroendet att ansvara för ytterligare ett av deras hotell är ett bevis på att vår satsning på kompetens inom hotellbranschen går hand i hand med vårt teknikerbjudande, säger Henrik Grön, produktchef för IT-tjänster på A3, och fortsätter:

– Hotell är ett affärsområde där vi idag har ett tjugotal kunder och ständigt växer. Därför är det extra roligt att jobba med Sleepingfox som var vår allra första hotellkund.