A3 skänker 100.000 SEK till katastrofhjälp i Indonesien

Den 28 september 2018 drabbades ön Sulawesi i Indonesien av en kraftig jordbävning och en flera meter hög tsunami slog in mot land och svepte med sig hus, människor och djur. Katastrofen har hittills krävt mer än 1 500 människoliv och fler än 2500 är skadade. Skadorna är mycket omfattande på byggnader, sjukhus och infrastruktur. Det finns ingen el och vattenledningar fungerar inte. A3 väljer därför att skänka 100.000 SEK till Röda Korset som finns på plats i Indonesien.

A3 har vid flertalet tillfällen stöttat hjälporganisationer i samband med katastrofer. Röda Korset har lång erfarenhet av katastrofinsatser och fler än 300 frivilliga och anställda finns på plats i Indonesien.

-Mer och mer hjälp når fram varje dag! Många vägar är fortfarande oframkomliga och att nå ut är fortfarande en stor utmaning, men vi får fram hjälpen med båtar och volontärer bär till fots ut förnödenheter till isolerade samhällen, säger Iris van Deinse, från Röda Korset, som är på plats i Palu på Sulawesi.

Första prioritet är att hjälpa skadade och rädda liv. Därefter att ge katastrofhjälp och att dela ut förnödenheter som mat, rent vatten, filtar, liggunderlag och kläder. Röda Korset hjälper också till med evakuering och att eftersöka förlorade familjemedlemmar.

-Det är lätt att glömma bort hur bra vi har det och samtidigt väldigt viktigt att ta ansvar när hjälp behövs. Röda korset gör en fantastisk insats för de drabbade på plats och jag är stolt över att hjälpa till, säger Paul Moonga, VD på A3.

A3

Paul Moonga, CEO

Mobil:                +46 (0)70 959 06 66

E-post:              paul@a3.se