A3 utökar A3 WiFi och DDoS skyddstjänster mot företag

Idag hanterar våra datorer bandbredder som för bara några år sedan endast var ämnade till större verksamheter. I takt med detta ökar också attacker mot vår uppkoppling, där många av dagens skyddstjänster minst sagt är bristfälliga.

Under Q2 utförde A3, i samarbete med hårdvaruleverantören Tilgin, en mätning av Privatsegmentets WiFi-tjänst, där inhämtade data bekräftar betydelsen av en välfungerade trådlös anslutning i anknytning till de höga bandbredderna som erbjuds idag.
A3 tar därför A3 WiFi till nästa steg, och anpassar tjänsten även mot Företagssegmentet för att erbjuda konsulter och egenföretagare med upp till 10 anställda en plattform som medför produktivitet, säkerhet och en stabil surfupplevelse.
I en ny era, där behovet av digital säkerhet ökat i samband med distansarbete, lanserar A3 Företag också sin förbättrade DDoS (Distributed Denial of Service) -skyddstjänst.
Detta gör att A3 som operatör kan erbjuda tjänster som täcker behovet från större offentlig sektor till potentiella kunder i mindre segment - som tidigare inte sett denna tjänst som tillgänglig för dem.

DDoS Guard lanseras i 2 paketeringar och erbjuder ett potent och pålitligt lager av säkerhet för Företag med kritiska nättjänster på Internet - oavsett hotbild.

”Skydd mot DDoS-attacker inte något som ska vara begränsat för stora verksamheter med stora resurser, utan vår målbild har alltid varit att erbjuda en lösning som ger alla våra kunder, oavsett storlek, arbetsro, trygghet och stöd.”

- Niklas Karlberg, Produktchef Bredband Företag på A3

DDoS attacker är ett växande hot för internetberoende företag och myndigheter.Våren 2016 lamslogs större delen av media Sverige under en längre tid av kontinuerliga DDoS attacker. Sommaren 2020 registrerades den största DDoS attacken hittills, med ett peakflöde på 2,3 Tbps, mot en enskild värd.

Paul Moonga, VD

Mobil: +46 (0)70 959 06 66
E-post: paul@a3.se

A3 är en helhetsleverantör inom telekom och IT med huvudkontor i Umeå. A3 bildades 2017 och är resultatet av ett samgående mellan bredbands- och telekomföretagen AllTele och T3. Tillsammans kan vi med A3 erbjuda ett komplett utbud av kommunikationstjänster till privatkunder och företag, och moderna IT-lösningar för det digitala kontoret. Aktien handlas sedan 15 juni 2009 på Nasdaq Stockholm, Small Cap, numer under kortnamnet ATRE. Mer information om A3 och vårt erbjudande finns på www.A3.se.