A3 vinner upphandling från Inera AB

Avrop från Kammarkollegiets ramavtal inom avtalsområdet Kommunikationslösningar

A3 har vunnit en upphandling från Inera AB, vilket omfattar tillhandahållande av tjänst för utskick av SMS. SMS-tjänsten ska ta emot och hantera inkommande datamängder, som telefonnummer och text - och distribuera datamängden som SMS-meddelanden till berörda mottagare. SMS-tjänsten utgör för närvarande en av stödtjänsterna till 1177 Vårdguiden, men kan även komma att användas för andra e-tjänster i Ineras utbud. Det totala värdet för hela avtalstiden är 16 MSEK.

”Vi är självklart stolta över att få samarbeta med Inera då de precis som vi arbetar med att digitalisera Sverige. Att vi får möjligheten att hjälpa till som SMS-leverantör visar på att vi har en lösning som är rätt i tiden inom digital kommunikation för både myndigheter och företag"

- Andreas Rix, Head of Corporate Sales.

Inera stödjer verksamhetsutveckling i samverkan med regioner och kommuner med kvalitetssäkrade digitala tjänster, koordinering av digital utveckling, samt kompetens inom interoperabilitet. Tjänsterna används av personal, invånare och beslutsfattare. Inera utvecklar och förvaltar nationella tjänster inom e-hälsa och digitalisering på uppdrag av regioner och kommuner.

Sara Karlsson

ir@a3.se
+46 (0)771 858 409

A3 är en helhetsleverantör inom telekom och IT med huvudkontor i Umeå. A3 bildades 2017 och är resultatet av ett samgående mellan bredbands- och telekomföretagen AllTele och T3. Tillsammans kan vi med A3 erbjuda ett komplett utbud av kommunikationstjänster till privatkunder och företag, och moderna IT-lösningar för det digitala kontoret. Aktien handlas sedan 15 juni 2009 på Nasdaq Stockholm, Small Cap, numer under kortnamnet ATRE. Mer information om A3 och vårt erbjudande finns på www.a3.se