A3s första leveranser av SD-WAN gjordes redan 2017

A3s fortsatta utveckling av SD-WAN har kommit långt. Första leveransen av tjänsten gjordes nämligen till slutkunder så tidigt som under 2017. Långt före konkurrenternas påbörjade leveranser av samma tjänst.

A3 var först ut med leverans av SD-WAN till företagskunder, och har kommit långt i den fortsatta utvecklingen. Vi levererar nu vår SD-WAN-tjänst byggd på Next-Generation Firewall (NGFW) till företagskunder. Detta möjliggör tilläggsfunktioner som bland annat IPS, Antivirus, Antispam och Botnet-filter.

”Vi har sett vidareutvecklingen av SD-WAN som ett mycket värdefullt tillskott i portföljen, och som hjälper oss frigöra våra kunders tid från frågor runt sin kommunikation och lägga fokus på sin kärnaffär, med trygghet.” Säger Niklas Karlberg, Produktchef Bredband Företag

SD-WAN (Software-Defined Networking in an Wide Area Network) som etableras allt snabbare, är ett krav för bolag med behov av skalbar, säker, och framförallt kostnadseffektiv kommunikation internt. Det tar över mark från tidigare Layer3 IP VPN-tjänster och möjliggör för geografiskt spridda organisationer att effektivisera och förenkla sin kommunikation.

A3 skapades 2017 från sammanslagningen av flera IT- och Telekombolag. Att ta tillvara på den kompetens som kommer från båda sidor har varit en klar fördel i leveransarbetet av SD-WAN.

”Att IT- och Telekom hör ihop och ska utvecklas tillsammans för bästa möjliga resultat är ingen hemlighet. Därför arbetar A3 IT tätt tillsammans med oss för att vi fortsatt ska kunna ligga i framkant med leveranser av ny teknik” Fortsätter Niklas Karlberg.

Sara Karlsson

ir@a3.se
+46 (0)771 858 409

A3 är en helhetsleverantör inom Telekom och IT med huvudkontor i Umeå. A3 bildades 2017 och är resultatet av ett samgående mellan bredbands- och telekomföretagen AllTele och T3. Tillsammans kan vi med A3 erbjuda ett komplett utbud av kommunikationstjänster till privatkunder och företag, och moderna IT-lösningar för det digitala kontoret. Aktien handlas sedan 15 juni 2009 på Nasdaq Stockholm, Small Cap, numer under kortnamnet ATRE. Mer information om A3 och vårt erbjudande finns på www.a3.se