AllTele delårsrapport januari-mars 2013

Januari - Mars i sammandrag

• Omsättningen minskade under kvartalet med 13% jämfört samma period 2012.

• Periodens resultat påverkades negativt av engångskostnader uppgående till 20,9 Mkr och av nedskrivningar om 1,1 Mkr.

• Normaliserat EBITDA-resultat uppgick till 3,5 (15,6) Mkr.

• Kassaflödet från den löpande verksamheten uppgick till -5,9 (-12,4) Mkr och påverkades negativt av betalning av omstruktureringsskulder från 2011 om 7,8 Mkr.

• Avtal om förvärv av Universal Telecom (AllTele LDA) har träffats och godkänts av en extra bolagsstämma den 20 mars.

• En avsiktsförklaring har ingåtts med en av Sveriges större telekommunikationsföretag om ”outsourcing” av system för produktion av fasta teletjänster.

• Nedläggning av verksamheten i Skövde har genomförts enligt plan.

• Carlos Riera tillträdde som VD.

• Michael Orregård ersatte Daniel Ekberger som CFO.

Kontakt AllTele
Carlos Riera, VD
Mobil: 46 (0) 701-87 17 73
E-post: carlos.riera@alltele.se

Om AllTele (www.alltele.se)

AllTele Allmänna Svenska Telefonaktiebolaget är utmanaren på den svenska tele- och bredbandsmarknaden. Via AllTele LDA levereras fasta och mobila telefoni- och bredbandstjänster samt CATV och IPTV till privatkunder. Via AllTele Företag levereras fasta och mobila telefoni- och bredbandstjänster till företag. Allt paketerat och levererat med fokus på enkelhet, bästa service och funktion.

Denna information är sådan som AllTele ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument.