AllTele tecknar avtal med Telia Operators Business

AllTele och Telia Operators Business har tecknat avtal om rikstäckande samarbete inom Telias ”Öppen Fiber” som är under stark utbyggnad.

Avtalet baseras på stor efterfrågan från kommuner, samhällen och fastighetsägare där Telia sedan en tid i stor skala bygger ut modern fiberbaserad infrastruktur och i rollen som Kommunikationsoperatör samtidigt tar drifts- och utvecklingsansvaret. AllTele går nu, efter en lyckosam provperiod, in som tjänsteleverantör i Telias nät och KO-koncept med ett komplett tjänstepaket bestående av bredband, telefoni och fullt TV-utbud i samtliga befintliga och kommande nät.

-       Med den kraftiga satsning som Telia gör får vi nu en helt ny och mycket stor bearbetningsbar marknad under detta och kommande år. AllTele kommer redan från starten att erbjuda samtliga anslutna hushåll ett komplett 3-play erbjudande med Bredband, Telefoni och ett komplett TV-utbud, säger Ola Norberg, vd AllTele.

-       Att en fullserviceleverantör som AllTele väljer att teckna avtal med oss, visar på att produkten Öppen fiber är konkurrenskraftig och något marknaden efterfrågar. Den ger alla operatörer  på lika villkor – tillgång till en automatiserad tjänst med hög kvalitet och med potential att nå stora delar av landet, säger Fredrik Lerigon, chef för Telia Operators Business.

-       Vi har under de senaste åren noterat en viss avmattning i utbyggnaden av moderna fiberbaserade stadsnät och därför är Telias satsning på denna marknad mycket välkommen, inte bara för oss som tjänsteoperatör, utan främst även för konsumenter och företag som nu ges tillgång till denna infrastruktur, avslutar Ola Norberg.

För mer information om AllTele: www.alltele.se

Kontakt AllTele
Ola Norberg, vd