AllTele tecknar avtal med Viasat

AllTele och Viasat har tecknat avtal som ger Viasat tillgång till AllTeles rikstäckande nät inom stadsnät och adsl.

Viasat ges med detta avtal möjlighet att under eget varumärke gå in i den markbundna bredbandsmarknaden och når nu via AllTele majoriteten av de Svenska hushållen. Avtalet omfattar förutom tillgång till nätet även bredbands- och IP-telefonikapacitet.

- Att Viasat väljer att teckna avtal med AllTele är mycket glädjande och utgör samtidigt ett kvitto på vår position på marknaden. Även om uppbyggnaden av systemstöd och resurser för samarbetet dragit initiala kostnader ser vi en stor framtida potential i detta avtal, säger Ola Norberg, vd AllTele.

Kontakt AllTele
Ola Norberg, vd
Telefon: 46 (0) 910 20 00 00
Mobil: 46 (0) 70 666 00 50
E-post: ola.norberg@alltele.se

Om AllTele

AllTele Allmänna Svenska Telefonaktiebolaget (publ) är en utmanare på den svenska tele- och bredbandsmarknaden. Bolaget har sedan 2007 haft en av branschens högsta tillväxttakter och aktien handlas sedan 15 juni 2009 på Nasdaq OMX Stockholm, Small Cap.

AllTele har idag en av marknadens bredaste produktportföljer för privatkunder samt små och medelstora företag. I samarbete med infrastrukturoperatörer som stadsnät och fastighetsägare levereras fast telefoni, TV och bredbandstjänster. Till detta levererar AllTele internettjänster, mobila tjänster samt kompletta molnbaserade växeltjänster för företag. Allt paketerat med slutkundens behov i fokus.

AllTeles fasta telefonierbjudande kan fås både som modern och billig IP-telefoni och traditionell kopparbaserad fast telefoni. Bredbandstjänster tillhandahålls via stadsnät, direktansluta fastigheter, ADSL och mobilnät. Mobila tjänster tillhandahålls genom att AllTele är en fristående virtuell operatör i Telias mobila nät.