AllTele utökar sin TV-leverans i södra Sverige

AllTele har slutit avtal om TV leverans med Connect TV, som är kommunikationsoperatör i ett av södra Sveriges största öppna TV-nät med möjlighet att nå upp till 90 000 hushåll. Avtalet ligger i linje med AllTeles strategi gällande TV som en komponent i ett komplett Triple Play-erbjudande.

Connect TV är en kommunikationsoperatör för TV i södra Sverige med möjlighet att nå upp till 90 000 anslutna hushåll. AllTele blir ny tjänsteleverantör inom Connect TV:s nät med ett komplett kanalutbud, enkelt levererat till slutkunden via TV-box som hanteras av Connect TV.

AllTele har för avsikt att även leverera ett komplett Triple Play-erbjudande till kunderna, vilket också stärker Connect TV:s position som nätleverantör.

-       Avtalet ligger i linje med vår strategi för privatkundsmarknaden, där ett komplett utbud som inkluderar Bredband, Telefoni (både mobil och fast) samt TV är centralt, säger AllTeles vVD Peter Bellgran.

Avtalet stärker även trovärdigheten för Connect TV som kommunikationsoperatör genom att de nu får in ytterligare en stark leverantör i affärsmodellen för ”öppna TV-nät”.

-       Vi ser mycket positivt på samarbetet och ser AllTele som en av de kommande uppstickarna inom kommunikationstjänster, säger Tommy Sitsas som är projektansvarig på Connect TV.

Kontakt AllTele
Peter Bellgran, vVD
Telefon: 46 (0) 910 20 00 00
Mobil: 46 (0) 734-24 88 88
E-post: peter.bellgran@alltele.se

Kontakt Connect TV
Tommy Sitsas
Mobil: 46 (0) 706-96 02 7
E-post: tommy.s@connecttv.se

Om AllTele,  www.alltele.se
AllTele Allmänna Svenska Telefonaktiebolaget (publ) är en utmanare på den svenska tele- och bredbandsmarknaden. Bolaget har sedan 2007 haft en av branschens högsta tillväxttakter och aktien handlas sedan 15 juni 2009 på Nasdaq OMX Stockholm, Small Cap. AllTele levererar idag i samarbete med infrastrukturoperatörer, stadsnät- och fastighetsägare fast telefoni, mobiltelefoni, TV och internettjänster till privatkunder samt små och medelstora företag. AllTeles fasta telefonierbjudande kan fås både som modern och billig ip-telefoni och traditionell kopparbaserad fast telefoni. Bredbandtjänster tillhandahålls både i stadsnät och via ADSL. Mobila tjänster tillhandahålls i mobilnät med Sveriges bästa täckningsgrad och till höga och stabila hastigheter. AllTele har kontor i Skellefteå, Stockholm, Göteborg, Kramfors, Linköping, Tranås, Luleå, Uppsala, Umeå, Vilhelmina, Ängelholm och Östersund.

Om Connect TV, www.cennecttv.se
Connect TV är en kommunikationsoperatör för TV i Södra Sverige med möjlighet att nå upp till 90 0000 anslutna hushåll genom avtal med ett flertal stadsnät/nätägare i Skåne. Totalt erbjuder tjänsteleverantörerna idag 217, kanaler varav 21 HD-kanaler drygt 90 hemlandskanaler. Allt via en och samma box/kort för slutkunden, en lösning som möjliggjorts tack vare plattformen från Cryptoguard.