Björn Wolrath och Camilla Koebe till AllTeles styrelse!

Björn Wolrath och Camilla Koebe har föreslagits som nya styrelseledamöter i AllTele. Årsstämman avhålls den 30 maj 2008 enligt separat kallelse som kungörs onsdagen den 30 april 2008 genom Svenska Dagbladet och Post- och Inrikes Tidningar.

Björn Wolrath har accepterat uppdraget som styrelseledamot i AllTele. Björn har en lång och gedigen erfarenhet av svenskt näringsliv och från bolag på aktiemarknaden. Björn har förutom 16 år som VD för Försäkrings AB Skandia även varit mångårig vice ordförande i Telias styrelse.

Även Camilla Koebe, som är kommunikationschef på Kungliga Ingenjörsvetenskapsakademin (IVA), har tidigare varit verksam på Ericsson samt även inom företag med verksamhet inom billingföretag för teleoperatörer.

Björn Wolrath och Camilla Koebe ersätter Kajsa Hedberg och Ivar Strömberg som på grund sina anställningssituationer inte längre kan stå till styrelsens förfogande.

- Det är med allt som nu händer i bolaget synd att Kajsa och Ivar inte längre kan vara verksamma i AllTeles styrelse där de har varit en stor tillgång under uppbyggnadsåren. Jag är samtidigt mycket glad för att Björn och Camilla har accepterat att efterträda Kajsa och Ivar och jag är övertygad om att de med sina breda erfarenheter kommer att utgöra både aktiva och värdefulla medarbetare i AllTeles styrelse, säger AllTeles VD Ola Norberg.

Förutom årsredovisning samt övriga ordinarie frågor att avhandla på stämman föreslår styrelsen att AllTele ändrar säte till Skellefteå samt höjer aktiekapitalets gränser till lägst 1 MSEK och högst 4 MSEK varvid även lägsta och högsta antalet aktier justeras till 5 respektive 20 miljoner. Bolagsstämma ska även fortsättningsvis kunna avhållas i Stockholm. Sätesändringen är föranledd av att AllTele har en omfattande verksamhet i Västerbotten och att flera stora samarbetspartners är belägna i Skellefteå med omgivningar.

Styrelsen föreslår även att stämman fattar beslut om bemyndigande för styrelsen att emittera en miljon nya aktier.

Ytterligare information återfinns i kallelsen till årsstämman samt kommer även att finnas tillgängliga två veckor före stämman hos AllTele samt på AllTeles hemsida.