Karl Asp ny CFO för AllTele

Karl Asp har utsetts till ny CFO för AllTele. Karl tillträder befattningen den 2 januari 2009 och efterträder Hilkka Iivonen som därefter kommer att inneha befattning som ekonomichef i AllTele.

Rekryteringen av Karl har skett som ett led i förberedelsen av AllTele inför det planerade listbytet från First North till Nasdaq OMX Small Cap-lista. Karl kommer närmast från Neonode AB (Inc.) och har lång erfarenhet från verksamhet i börsbolag och från bolag verksamma inom telekombranschen, bland annat från Europolitan. Karl har även varit aktiv i noteringsprocessen av Neonode i samband med dess introduktion på Nasdaqbörsen i New York.

- Karls breda kunskaper från andra telekombolag och noterade bolag kommer AllTele väl till pass, då vi är inne i en process för att introducera AllTele på Smal Cap-listan. Vi får på samma gång en rejäl förstärkning på ekonomiavdelningen, då Hilkka Iivonen kommer att kvarstanna som bolagets ekonomichef, säger AllTeles VD Ola Norberg.

- AllTele är ett spännande bolag med hög tillväxttakt och intressanta framtidsmål. Det finns en stor potential för bolaget att fortsätta växa, säger Karl Asp. Det senaste årets stora volymtillväxt har lett till en stor kundbas med många hushåll som ger bolaget en stabilitet och styrka i säkerställandet av det höga kassaflödet från den löpande verksamheten, fortsätter Asp.

För ytterligare information, kontakta:

Ola Norberg, VD
Telefon: +46 (0) 910 20 00 00
Mobil: +46 (0) 706 66 00 50
E-post: ola@alltele.se

Om AllTele

AllTele Allmänna Svenska Telefonaktiebolaget (publ) är en utmanare på den svenska tele och bredbandsmarknaden. Bolaget har sedan det listades på First North den 1 mars 2007 haft en av branschens högsta tillväxttakter. AllTele utmanar de större aktörerna TeliaSonera, Telenor (Telenor, Bredbandsbolaget, Glocalnet), Tele2 och ComHem med en förmånlig prisbild och hjälper därmed privat- och företagskunder att minska sina kommunikationskostnader.

AllTele erbjuder numera en rikstäckande kommunikationslösning för såväl fast som mobilt bredband och telefoni.

AllTeles telefonierbjudande kan fås både som modern och billig IP-telefoni och som traditionell kopparbaserad fast telefoni. Bredbandtjänsten tillhandahålls både i stadsnät och via ADSL. För små och medelstora företag erbjuder AllTele en komplett tjänsteportfölj inklusive IP-centrex, en IP-baserad växellösning. AllTele har som mål att senast år 2012 ha över 200 000 bredbands- och telefonikunder.

AllTele stödjer svensk företagsamhet och svenska arbetstillfällen genom att i första hand utvärdera och använda svenska produkter och tjänster.

Mer information om AllTele och våra erbjudanden finns på www.alltele.se

AllTele har kontor i
Skellefteå, Stockholm, Göteborg, Linköping, Luleå, Umeå, Vadstena, Vilhelmina och Östersund.

Mangold Fondkommission AB är certified advisor för AllTele.