Kommuniké från AllTele Allmänna Svenska Telefonaktiebolagets (publ) årsstämma den 10 maj 2010

På dagens årsstämma godkändes förslagen från styrelsen och valberedningen. Utdelning Styrelsens förslag att inte lämna någon utdelning för 2009 års räkenskapsår godkändes av stämman. Fastställande av resultat- och balansräkning Stämman fastställde resultaträkningen och balansräkningen för moderbolaget samt koncernresultaträkningen och koncernbalansräkningen för 2009. Styrelsen och verkställande direktören beviljades ansvarsfrihet för räkenskapsåret 2009. Ersättning till styrelsens ledamöter Stämman beslutade i enlighet med valberedningens förslag om årligt arvode till av bolaget icke anställda ledamöter med vardera 125 000 kronor. Styrelsens ledamöter I enlighet med valberednings förslag omvaldes Thomas Nygren till styrelsens ordförande och Ola Norberg, Olle Söderberg, Björn Wolrath och Camilla Moström Koebe till ledamöter i styrelsen. Riktlinjer för ersättning Stämman beslöt i enlighet med styrelsens förslag om riktlinjer för ersättning och andra anställningsvillkor för ledande befattningshavare. Valberedningen Stämman godkände också förslaget till procedur för att utse ledamöter till valberedningen samt valberedningens uppdrag. Villkorad bolagsordningsändring I enlighet med styrelsens förslag beslutade stämman att bolagsordningens bestämmelser om kallelse till bolagsstämma enligt villkor ändras i syfte att anpassa bolagsordningen till de nya regler i aktiebolagslagen som förväntas träda i kraft före årsstämman 2011. Bemyndigande Stämman beslöt slutligen att ge styrelsen ett bemyndigande att före nästkommande årsstämma, vid ett eller flera tillfällen, med eller utan beaktande av aktieägarnas företrädesrätt, emittera högst en miljon aktier. Bemyndigandet får utnyttjas för inhämtande av riskvilligt kapital samt för betalning i samband med förvärv av bolag eller rörelser.