Kommuniké från AllTele Allmänna Svenska Telefonaktiebolagets (publ) årsstämma den 25 maj 2012

På dagens årsstämma godkändes förslagen från styrelsen och valberedningen.

Utdelning

Stämman beslöt att inte dela ut någon aktieutdelning, årets resultat balanserades i ny räkning.

Fastställande av resultat- och balansräkning

Stämman fastställde resultaträkningen och balansräkningen för moderbolaget samt koncernresultaträkningen och koncernbalansräkningen för 2011. Styrelsen och verkställande direktören beviljades ansvarsfrihet för räkenskapsåret 2011.

Ersättning till styrelsens ledamöter

Stämman beslutade i enlighet med valberedningens förslag om årligt arvode till av bolaget icke anställda ledamöter med vardera 125.000 kronor. Ersättning utgår ej till ledamöter anställda i bolaget. Rätt för ledamöter med eget bolag att fakturera arvode förutsatt att detta är kostnadsneutralt för AllTele.

Styrelsens ledamöter

I enlighet med valberednings förslag omvaldes Thomas Nygren till styrelsens ordförande och Ola Norberg, Olle Söderberg Camilla Moström Koebe, Magnus Maurex och Björn Fernström samt nyvaldes Jean-Pierre Vandromme till ny ledamot i styrelsen.

Revisor

Omvaldes Ernst & Young AB som revisionsbolag med Per Hedström som huvudansvarig revisor intill utgången av 2013 års årsstämma.

Riktlinjer för ersättning

Stämman beslöt i enlighet med styrelsens förslag om riktlinjer för ersättning och andra anställningsvillkor för ledande befattningshavare.

Valberedningen

Stämman godkände också förslaget till procedur för att utse ledamöter till valberedningen samt valberedningens uppdrag.

Bemyndigande

Stämman beslöt slutligen att ge styrelsen ett bemyndigande att före nästkommande årsstämma, vid ett eller flera tillfällen, med eller utan beaktande av aktieägarnas företrädesrätt, emittera högst en miljon aktier. Bemyndigandet får utnyttjas för inhämtande av riskvilligt kapital samt för betalning i samband med förvärv av bolag eller rörelser.