Kommuniké från AllTele Allmänna Svenska Telefonaktiebolagets (publ) årsstämma den 27 maj 2011

Skellefteå den 2011-05-27 kl 12.15

På dagens årsstämma godkändes förslagen från styrelsen och valberedningen.

Utdelning
Styrelsens förslag om aktieutdelning om 30 öre per aktie för 2010 års räkenskapsår godkändes av stämman. Avstämningsdag för vinstutdelning bestämdes till den 1 juni 2011.

Fastställande av resultat- och balansräkning
Stämman fastställde resultaträkningen och balansräkningen för moderbolaget samt koncernresultaträkningen och koncernbalansräkningen för 2010. Styrelsen och verkställande direktören beviljades ansvarsfrihet för räkenskapsåret 2010.

Ersättning till styrelsens ledamöter
Stämman beslutade i enlighet med valberedningens förslag om årligt arvode till av bolaget icke anställda ledamöter med vardera 125.000 kronor.

Styrelsens ledamöter
I enlighet med valberednings förslag omvaldes Thomas Nygren till styrelsens ordförande och Ola Norberg, Olle Söderberg, och Camilla Moström Koebe samt nyvaldes Björn Fernström och Magnus Maurex till ledamöter i styrelsen.

Revisor
Omvaldes Ernst & Young AB som revisionsbolag med Per Hedström som huvudansvarig revisor intill utgången av 2012 års årsstämma.

Riktlinjer för ersättning
Stämman beslöt i enlighet med styrelsens förslag om riktlinjer för ersättning och andra anställningsvillkor för ledande befattningshavare.

Valberedningen
Stämman godkände också förslaget till procedur för att utse ledamöter till valberedningen samt valberedningens uppdrag.

Bemyndigande
Stämman beslöt slutligen att ge styrelsen ett bemyndigande att före nästkommande årsstämma, vid ett eller flera tillfällen, med eller utan beaktande av aktieägarnas företrädesrätt, emittera högst en miljon aktier. Bemyndigandet får utnyttjas för inhämtande av riskvilligt kapital samt för betalning i samband med förvärv av bolag eller rörelser.

Kontakt AllTele
Ola Norberg, vd
Telefon: 46 (0) 910 20 00 00
Mobil: 46 (0) 70 666 00 50
E-post: ola.norberg@alltele.se

Om AllTele
AllTele Allmänna Svenska Telefonaktiebolaget (publ) är en utmanare på den svenska tele- och bredbandsmarknaden. Bolaget har sedan 2007 haft en av branschens högsta tillväxttakter och aktien handlas sedan 15 juni 2009 på Nasdaq OMX Stockholm, Small Cap. AllTele levererar idag i samarbete med infra-strukturoperatörer, stadsnät- och fastighetsägare fast telefoni, mobiltelefoni, TV och internettjänster till privatkunder samt små och medelstora företag. AllTeles fasta telefonierbjudande kan fås både som modern och billig ip-telefoni och traditionell kopparbaserad fast telefoni. Bredbandstjänster tillhandahålls både i stadsnät och via ADSL. Mobila tjänster tillhandahålls i mobilnät med Sveriges bästa täckningsgrad och till höga och stabila hastigheter. AllTele har kontor i Skellefteå, Stockholm, Göteborg, Kramfors, Linköping, Tranås, Uppsala, Umeå, Vilhelmina, Ängelholm och Östersund.
Mer information om AllTele och vårt erbjudande finns på www.alltele.se