Kommuniké från AllTele Allmänna Svenska Telefonaktiebolagets (publ) årsstämma den 29 maj 2009

På dagens årsstämma godkändes förslagen från styrelsen och valberedningen. Utdelning Styrelsens förslag att inte lämna någon utdelning för 2008 års räkenskapsår godkändes av stämman. Fastställande av resultat- och balansräkning Stämman fastställde resultaträkningen och balansräkningen för moderbolaget samt koncernresultaträkningen och koncernbalansräkningen för 2008. Styrelsen och verkställande direktören beviljades ansvarsfrihet för räkenskapsåret 2008. Ersättning till styrelsens ledamöter Stämman beslutade i enlighet med valberedningens förslag om årligt arvode till av bolaget icke anställda ledamöter med 100.000 kronor till ordföranden, Olle Söderberg och Camilla Moström Koebe samt med 120.000 kronor till Björn Wolrath. Styrelsens ledamöter I enlighet med valberednings förslag omvaldes Thomas Nygren till styrelsens ordförande och Ola Norberg, Olle Söderberg, Björn Wolrath och Camilla Moström Koebe till ledamöter i styrelsen. Riktlinjer för ersättning Stämman beslöt i enlighet med styrelsens förslag om riktlinjer för ersättning och andra anställningsvillkor för ledande befattningshavare. Valberedningen Stämman godkände också förslaget till procedur för att utse ledamöter till valberedningen samt valberedningens uppdrag. Villkorad bolagsordningsändring I enlighet med styrelsens förslag beslutade stämman att bolagsordningens bestämmelser om kallelse till bolagsstämma ändras i syfte att anpassa bolagsordningen till de nya regler i aktiebolagslagen som förväntas träda i kraft före årsstämman 2010. Bemyndigande Stämman beslöt slutligen att ge styrelsen ett bemyndigande att före nästkommande årsstämma, vid ett eller flera tillfällen, med eller utan beaktande av aktieägarnas företrädesrätt, emittera högst en miljon aktier. Bemyndigandet får utnyttjas för inhämtande av riskvilligt kapital samt för betalning i samband med förvärv av bolag eller rörelser. För ytterligare information: AllTele Ola Norberg Telefon: +46 (0)910 20 00 00 Mobil: +46 (0)70 666 00 50 E-post: ola@alltele.se Om AllTele AllTele Allmänna Svenska Telefonaktiebolaget (publ) är en utmanare på den svenska tele- och bredbandsmarknaden. Bolaget har sedan det listades på First North den 1 mars 2007 haft en av branschens högsta tillväxttakter. AllTele utmanar de större aktörerna TeliaSonera, Telenor (Telenor, Bredbandsbolaget, Glocalnet), Tele2 och ComHem med en förmånlig prisbild och hjälper därmed privat- och företagskunder att minska sina kommunikationskostnader. AllTele erbjuder numera en rikstäckande kommunikationslösning för såväl bredband som telefoni. AllTeles telefonierbjudande kan fås både som modern och billig IP-telefoni och som traditionell kopparbaserad fast telefoni. Bredbandstjänsten tillhandahålls både i stadsnät och via ADSL. Mer information om AllTele och vårt erbjudande finns på www.alltele.se AllTele har kontor i Skellefteå, Stockholm, Göteborg, Linköping, Luleå, Umeå, Vadstena, Vilhelmina och Östersund. Pressreleasen är utskickad 29 maj kl. 15.15