Kommuniké från extra bolagsstämma i AllTele Allmänna Svenska Telefonaktiebolagets (publ) den 20 mars 2013

På dagens extra bolagsstämma fattades följande beslut i enlighet med styrelsens förslag:

- Beslut om godkännande av AllTeles förvärv av Timepiece Servicos De Consultoria LDAs svenska verksamhet, Universal Telecom (”Universal Telecom”). Beslutades att köpeskillingen ska betalas i form av högst 6 183 373 A-aktier, högst 6 183 373 B-aktier och högst 1 287 831 teckningsoptioner, vardera berättigande till teckning av en B-aktie.

- Beslut om ändring av bolagsordningen innefattande ändring av gränserna för aktiekapital och antal aktier samt införande av ett nytt aktieslag (serie B). Syftet med ändringen är att skapa utrymme för förvärvet av Universal Telecom.

- Beslut om bemyndigande för styrelsen att öka aktiekapitalet genom nyemission av A-aktier och B-aktier samt teckningsoptioner berättigande till teckning av B-aktier med betalning genom tillskjutande av apportegendom. Syftet med bemyndigandet är att emissionerna ska genomföras för att användas som vederlag vid förvärvet av Universal Telecom.

- Beslut om riktad emission av sammanlagt högst 682 274 A-aktier varav Mark Hauschildt äger rätt att teckna högst 443 459 aktier och Pemberton Holdings Ltd äger rätt att teckna högst 238 815 aktier, till en teckningskurs om 25 kronor per aktie med betalning genom kvittning av utestående konvertibla fordringar enligt bolagets konvertibelprogram beslutat av extra bolagsstämman den 30 augusti 2011. Beslutades även om ändring av villkoren för sagda konvertibelprogram.

Något val av ny styrelse blev inte aktuellt då aktieägarna bakom det framlagda förslaget dragit tillbaka sitt förslag. Bolagets valberedning avser att inför den kommande årsstämman 2013 arbeta fram ett förslag till ny styrelse i bolaget med beaktande av koncernens verksamhet efter förvärvet av Universal.

Genom dagens beslut ges AllTele möjlighet förvärva samtliga aktier i Universal Telecom.

Kontakt AllTele
Carlos Riera, VD
Mobil: 46 (0) 701-87 17 73
E-post: carlos.riera@alltele.se

Om AllTele (www.alltele.se)

AllTele är utmanaren på den svenska tele- och bredbandsmarknaden. Vi levererar fast och mobil telefoni, bredband, TV och molnbaserade växellösningar till privatkunder och företag i hela Sverige. Allt paketerat och levererat med fokus på enkelhet, bästa service och funktion.

Denna information är sådan som AllTele ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument.