VOON vårdcentral väljer A3

Behovet av en helhetslösning inom IT fanns genom lokalt på orten.

När vårdcentralen VOON i Sollefteå sökte leverantör av helhetslösningar för verksamhetens IT föll valet på A3 i samarbete med Broadview AB. A3:s leverans kommer därigenom bestå av en funktionsleverans innefattande molnservrar, wifi, PC, nätverk, brandväggar, print, telefoni och ServiceDesk/förvaltning.

Vi valde A3 och Broadview då vi ansåg att de bäst kunde leverera helheten och samtidigt behålla den lokala närvaron. Dessutom är garantin att molntjänsterna lagras på servrar i Sverige viktigt för oss. Vi expanderar och då är det viktigt att ha kommunmedborgarna stöd i form av listningar säger Stefan Kanerva, ordförande för VOON.

A3 kommer dessutom vara behjälpliga med teknisk projektledning av IT-behovet vid kommande vårdcentraler i länet.

Vi är stolta och glada över att tillsammans med Broadview fått detta förtroende säger Staffan Forslund, Affärsutvecklare Molntjänster på A3.

A3

Johan Westermark, CMO

Mobil:     +46 (0)70 206 27 56
E-post:    johan.westermark@a3.se

A3 är en helhetsleverantör inom telekom och IT med huvudkontor i Umeå. A3 bildades 2017 och är resultatet av ett samgående mellan bredbands- och telekomföretagen AllTele och T3, samt IT-konsultföretagen Delegate och IT Total Västernorrland. Tillsammans kan vi med A3 erbjuda ett komplett utbud av kommunikationstjänster till privatkunder och företag, och moderna IT-lösningar för det digitala kontoret.