AAK AB bjuder in till kapitalmarknadsdag

AAK AB bjuder härmed in analytiker, investerare och media till kapitalmarknadsdag den 20 november 2019 på Centralværkstedet i Århus, Danmark.

AAK:s koncernchef och VD Johan Westman kommer tillsammans med finansdirektör Fredrik Nilsson och marknadsdirektör Anne Mette Olesen att uppdatera representanter från finansmarknad och media om AAK:s strategi, verksamhet och finansiella utveckling samt företagets framsteg inom hållbarhetsområdet.

Det kommer även att hållas presentationer av andra ledande befattningshavare om AAK:s inköpsaktiviteter i Västafrika, företagets lösningar för växtbaserade produkter samt lecitin, en ny produktgrupp i AAK:s ingrediensportfölj. Samtliga presentationer kommer att hållas på engelska.

Kapitalmarknadsdagen innefattar också ett studiebesök på AAK:s produktionsanläggning och kundinnovationscenter i Århus.

08:30–09:00 Registrering
09:00–12:00 Presentationer
12:00–12:30 Frågestund
12:30–13:30 Lunch
13:30–16:00 Studiebesök produktionsanläggningen i Århus

Centralværkstedet, Værkmestergade 9, DK-8000, Aarhus C, Danmark
www.centralvaerkstedet.dk

Mer information och anmälan
För ytterligare information och anmälan, vänligen besök www.aak.com/sv-se/investerare/kapitalmarknadsdag. Anmälan ska ske senast den 1 november 2019.

Finansdirektör
Mobil: +46 708 95 22 21

Informationen lämnades för offentliggörande den 16 september 2019, kl. 11:00 lokal tid.

AAK är en ledande leverantör av värdeskapande vegetabiliska oljor och fetter. Vår expertis inom lipidteknik i livsmedels- och nutritionsapplikationer, vårt stora utbud av olika råvaror samt vår breda processkapacitet ger oss möjlighet att utveckla innovativa och värdeskapande lösningar inom många industrier, däribland konfektyr, bageri, mejeri, nutrition, kosmetik och foodservice. AAK:s beprövade expertis är baserad på mer än 140 års erfarenhet inom oljor och fetter. Vår unika produktutveckling i nära samarbete med våra kunder kombinerar våra kunders kompetens och kunskap med våra egna kapaciteter för hållbara resultat. AAK:s aktier är noterade på Nasdaq Stockholm och vårt huvudkontor finns i Malmö, Sverige. AAK har fler än 20 olika produktionsanläggningar, försäljningskontor i fler än 25 länder och fler än 3.700 anställda. Vi är AAK – The Co-Development Company.

AAK