AAK inbjuder till Kapitalmarknadsdag den 10 november 2010

Ni är hjärtligt välkomna att träffa delar av AAKs koncernledning för den senaste uppdateringen av företagets strategi och vision för framtiden. Här kommer du få möjlighet att träffa AAKs koncernledning och ställa frågor. Några av presentationerna kommer att vara på engelska.

AAK, som är noterat på NASDAQ OMX, Stockholm, inom segmentet Mid Cap och sektor Konsument Dagligvaror, har tidigare den 2 november 2010 presenterat sin kvartalsrapport för tredje kvartalet.

Program - Kapitalmarknadsdag

Datum:
10 november 2010

Plats:
Grand Hotell i Stockholm

Program:
09:00 – 09.30 Registrering och kaffe
09.30 – 12.30 Presentationer och Q&A
12.30 – 13.15 Lunch

Talare:
Arne Frank, VD och koncernchef
Anders Byström, Finansdirektör
Renald Mackintosh, Chef Food Ingredients Continental Europe
Torben Friis Lange, Chef Chocolate & Confectionery Fats
Jan Olof Lidefelt, Affärsutvecklingschef Food Ingredients Continental Europe
Lena Ingvarsson, Marknadschef Food Ingredients Continental Europe

Vänligen meddela ditt deltagande till fredrik.nilsson@aak.com senast den 29 oktober 2010.

För mer information, kontakta:
Chef Investor Relations
Telefon: +46 40 627 83 34
Mobil: + 46 708 95 22 21
E-mail: fredrik.nilsson@aak.com

Fakta om AAK
AarhusKarlshamn är världens ledande tillverkare av vegetabiliska specialoljor och specialfetter med hög förädlingsgrad. Dessa fetter karaktäriseras av ett högt teknologiinnehåll och används som ersättning för mjölkfett och kakaosmör, transfria lösningar till fyllningar i choklad och konfektyrprodukter samt inom kosmetikindustrin. AarhusKarlshamn har produktionsanläggningar i Danmark, Nederländerna, Mexico, Storbritannien, Sverige, Uruguay och USA. AAK är organiserat i tre affärsområden, Chocolate & Confectionery Fats, Food Ingredients och Technical Products & Feed. Ytterligare information om AarhusKarlshamn finns på bolagets hemsida www.aak.com