AAK inviger kundinnovationscenter i Singapore

På torsdagen invigde AAK sitt nya kundinnovationscenter i Singapore för att ytterligare stärka sina möjligheter och sin kundgemensamma utveckling på den sydostasiatiska marknaden. Företaget har liknande centra över hela världen i vilka man tillsammans med sina kunder utvecklar lösningar med vegetabiliska oljor av hög förädlingsgrad.

”Det här toppmoderna innovationscentret kommer att vara inriktat på applikationer inom Chocolate & Confectionery Fats, bageri, glass och mejeri, samt Special Nutrition”, säger Torben Friis Lange, President Asia. ”Med hjälp av denna investering kommer vi inte bara att stödja våra befintliga kunder i regionen och ge dem tillgång till AAK:s globala lösningar, utan även skapa nya kundrelationer för att ytterligare stärka vår tillväxt i Sydostasien.”

Centret ligger i Biopolis, ett integrerat forsknings- och utvecklingskomplex som rymmer laboratorier tillhörande läkemedels- och bioteknikföretag samt offentliga forskningsinstitut. Till invigningen välkomnade AAK regionala kunder, representanter från handels- och industriministeriet i Singapore samt Sveriges ambassadör i Singapore.

”Sydostasien är en av de snabbast växande ekonomierna på kontinenten och efterfrågan på vegetabiliska special- och semispecialoljor förväntas växa starkt i regionen”, säger Torben Friis Lange.

Torben Friis Lange
President Asia Finansdirektör
Mobil: +45 2199 8578 Mobil: +46 708 95 22 21
E-post : torben.friis.lange@aak.com

Informationen lämnades för offentliggörande den 28 september 2018, kl. 09:50 lokal tid.

AAK är en ledande leverantör av värdeskapande vegetabiliska oljor och fetter. Vår expertis inom lipidteknik i livsmedels- och nutritionsapplikationer, vårt stora utbud av olika råvaror samt vår breda processkapacitet ger oss möjlighet att utveckla innovativa och värdeskapande lösningar inom många industrier, däribland konfektyr, bageri, mejeri, nutrition, kosmetik och foodservice. AAK:s beprövade expertis är baserad på mer än 140 års erfarenhet inom oljor och fetter. Vår unika produktutveckling i nära samarbete med våra kunder kombinerar våra kunders kompetens och kunskap med våra egna kapaciteter för hållbara resultat. AAK:s aktier är noterade på Nasdaq Stockholm och vårt huvudkontor finns i Malmö, Sverige. AAK har 20 olika produktionsanläggningar, försäljningskontor i fler än 25 länder och fler än 3.400 anställda.
Vi är AAK – The Co-Development Company.

AAK