AAK:s Årsredovisning för 2010 är offentliggjord

AAK:s Årsredovisning för 2010 har publicerats och finns tillgänglig på företagets hemsida www.aak.com

Tryckt version av Årsredovisningen kommer att skickas ut till aktieägare och andra intressenter under vecka 16.

Engelsk version av årsredovisningen kommer att publiceras i mitten av maj, vecka 20-21.

Eventuella frågor besvaras av:
Chef Investor Relations
Telefon: + 46 40 627 83 34

Informationen är sådan som AarhusKarlshamn AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om börs- och clearingverksamhet och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades till media för offentliggörande den 11 april 2011 kl. 13.00.

Fakta om AAK
AarhusKarlshamn är världens ledande tillverkare av vegetabiliska specialoljor och specialfetter med hög förädlingsgrad. Dessa fetter karaktäriseras av ett högt teknologiinnehåll och används som ersättning för mjölkfett och kakaosmör, transfria lösningar till fyllningar i choklad och konfektyrprodukter samt inom kosmetikindustrin. AarhusKarlshamn har produktionsanläggningar i Danmark, Nederländerna, Mexico, Storbritannien, Sverige, Uruguay och USA. AAK är organiserat i tre affärsområden, Chocolate & Confectionery Fats, Food Ingredients och Technical Products & Feed. Ytterligare information om AarhusKarlshamn finns på bolagets hemsida www.aak.com