AAK’s kapitalmarknadsdag i Stockholm den 15 november  2011

Under kapitalmarknadsdagen den 15 november 2011 presenterade Arne Frank, koncernchef och VD vid AAK AB, koncernens verksamhet och utvecklingen, för representanter från media, analytiker och investerare.

Presentationerna täckte följande områden:

• Koncernchefens sammanfattning av verksamheten och dess utveckling
  • Finansdirektörens sammanfattning av den finansiella utvecklingen

Därutöver presenterades följande fokusområden:

• Food Ingredients – Infant Nutrition
  • AAK USA

Samtliga presentationer finns tillgängliga på företagets hemsida www.aak.com

För ytterligare information kontakta:

Arne Frank, VD och koncernchef

Anders Byström, Ekonomi- och Finansdirektör

Fredrik Nilsson, Chef Investor Relations
Mobil: 0708 95 22 21

Informationen är sådan som AarhusKarlshamn AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 15 November 2011 kl. 10.00.

AarhusKarlshamn är världens ledande tillverkare av vegetabiliska specialoljor och specialfetter med hög förädlingsgrad. Dessa fetter karaktäriseras av ett högt teknologiinnehåll och används som ersättning för mjölkfett och kakaosmör, transfria lösningar till fyllningar i choklad och konfektyrprodukter samt inom kosmetikindustrin. AarhusKarlshamn har produktionsanläggningar i Danmark, Nederländerna, Mexiko, Storbritannien, Sverige, Uruguay och USA. AAK är organiserat i tre affärsområden, Food Ingredients, Chocolate & Confectionery Fats och Technical Products & Feed. Ytterligare information om AarhusKarlshamn finns på bolagets hemsida www.aak.com