AAK utser ny affärsområdeschef

Torben Friis Lange utsedd till chef för AAKs affärsområde Chocolate & Confectionery Fats.

Vi är glada att tillkännage utnämningen av Torben Frees Lange som ny Vice President för Chocolate & Confectionery Fats verksamhet.

Torben Friis Lange, 47 år, kommer närmast från en befattning som koncernchef för Pfizer (Wyeth) Nutrition Asia Pacific Operations i Singapore. Dessförinnan arbetade han för Arla Foods i 17 år i olika ledande internationella ledande befattningar i Danmark, USA och Kina. Han har en examen i mejeriteknik och företagsekonomi.

"Jag är mycket glad att vi har lyckats hitta rätt person för detta mycket viktiga arbete. Både AAKs styrelse och jag är övertygad om att Torben Friis Lange är ett utmärkt val för denna befattning. Torben har väldigt bra meriter och har en gedigen erfarenhet för att leda arbetet med att skapa mervärde för våra kunder och vårt företag ", säger Arne Frank, VD och koncernchef för AAK.

"Jag ser mycket fram emot att tillträda som ledare för en stort, globalt och viktigt affärsområde inom AAK, säger Torben Friis Lange. "Jag tror att vår bransch  har många intressanta möjligheter både inom hälsa/närings- och kakaosmörsersättnings-områdena. Jag känner också AAK som ett mycket spännande bolag med många möjligheter till en ökad tillväxt.

Torben Friis Lange kommer att tillträda befattningen i början av november 2010 och han kommer att vara placerad i Aarhus, Danmark.

För mer information, kontakta;

Arne Frank
VD och Koncernchef
Telefon +46 40 627 8310

Fakta om AAK