AarhusKarlshamn AB bjuder in till Kapitalmarknadsdagar

AarhusKarlshamn AB bjuder in analytiker, investerare och media till Kapitalmarknadsdagar i Stockholm den 12 november och i London den 22 november, 2013.

Kapitalmarknadsdagen kommer att belysa utvecklingen inom AAK Acceleration, ge en uppdatering av företagets finansiella utveckling samt en djupare inblick i Infant Nutrition och Chocolate & Confectionery Fats. Vidare blir det en presentation av AAK:s tillväxtmarknader och ambitioner på dessa marknader.

Mötet kommer att ledas av Arne Frank, koncernchef, och Peter Korsholm, finansdirektör, tillsammans med andra medlemmar från koncernledningen.

AAK, är noterat på NASDAQ OMX, Stockholm, inom segmentet Mid Cap och sektor Konsument Dagligvaror.

Program:
09.00-09.30 Registrering

09.30-13.00 Presentationer och Q&A

13.00-14.00 Lunch

Plats: Fotografiska
Stadsgårdshamnen 24
(entré mot vattnet)

Berenberg
60 Threadneedle Street
London EC2R 8HP

Presentationerna i Stockholm kommer att hållas på skandinaviska och engelska. Samtliga presentationer i London kommer att hållas på engelska. Vänligen meddela ditt deltagande till fredrik.nilsson@aak.com senast den 25 oktober 2013.

Eventuella frågor besvaras av:
Director Group Controlling och Investor Relations
Tfn: + 46 40 627 83 34

Informationen är sådan som AarhusKarlshamn AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 20 september 2013 kl.09.00.

AarhusKarlshamn är en av världens ledande tillverkare av vegetabiliska specialoljor och specialfetter med hög förädlingsgrad. Dessa fetter karaktäriseras av ett högt teknologiinnehåll och används som ersättning för mjölkfett och kakaosmör, transfria lösningar till fyllningar i choklad och konfektyrprodukter samt inom kosmetikindustrin. AarhusKarlshamn har produktionsanläggningar i Danmark, Nederländerna, Mexiko, Storbritannien, Sverige, Uruguay och USA. AAK är organiserat i tre affärsområden, Food Ingredients, Chocolate & Confectionery Fats och Technical Products & Feed. Ytterligare information om AarhusKarlshamn finns på bolagets hemsida www.aak.com

Taggar: