Ändrat antal aktier och röster i AarhusKarlshamn AB (publ)

Det incitamentsprogram för ledande befattningshavare och nyckelpersoner som infördes vid extra bolagsstämma den 8 november 2010 har inneburit att antalet aktier och röster i bolaget har ökat under december 2013 med 223 650 aktier respektive röster, genom utnyttjande av teckningsoptioner för att teckna nya aktier i bolaget. Per den 30 december 2013 finns det totalt 41 121 839 aktier och röster i bolaget.

Eventuella frågor besvaras av:
Chef Koncernkontrolling och Investor Relations
Tfn: + 46 40 627 83 34

Informationen är sådan som AarhusKarlshamn AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 30 december 2013 kl.10.00.

AarhusKarlshamn är en av världens ledande tillverkare av vegetabiliska specialoljor och specialfetter med hög förädlingsgrad. Dessa fetter karaktäriseras av ett högt teknologiinnehåll och används som ersättning för mjölkfett och kakaosmör, transfria lösningar till fyllningar i choklad och konfektyrprodukter samt inom kosmetikindustrin. AarhusKarlshamn har produktionsanläggningar bl a i Danmark, Nederländerna, Mexiko, Storbritannien, Sverige, Uruguay och USA. AarhusKarlshamn är organiserat i tre affärsområden; Food Ingredients, Chocolate & Confectionery Fats och Technical Products & Feed. Ytterligare information om AarhusKarlshamn finns på bolagets hemsida www.aak.com