Arne Frank har i dag tillträtt som koncernchef och verkställande direktör

Som tidigare meddelats har Arne Frank tillträtt som koncernchef och verkställande direktör efter Jerker Hartwall. Arne Frank är 52 år och civilingenjör i industriell ekonomi från Linköpings Tekniska Högskola.

– Under en mycket intressant introduktionsperiod har jag haft förmånen att få möta många nyckelpersoner i AAK:s ledning, inom de olika affärsområdena och framför allt ett stort antal kunder. Det har varit mycket värdefullt att innan jag formellt tillträdde få ta del av all denna kunskap och alla dessa erfarenheter och synpunkter. Speciellt viktigt är det att ingående förstå värderingarna inom bolaget som exempelvis respekten för den omvärld vi verkar i. De reaktioner jag fått från våra kunder bekräftar starkt riktigheten i våra strategier med en stark fokus på en fortsatt utveckling mot specialprodukter. Detta och en selektiv förvärvsstrategi med en stark balansräkning som grund kommer att föra AAK framåt och säkra en fortsatt god utveckling av vår lönsamhet, säger koncernchef Arne Frank. Förutom Arne Frank ingår följande personer i koncernledningen: - Anders Byström, Vice President AarhusKarlshamn AB och CFO. - Renald Mackintosh President Food Ingredients Continental Europe - Ian McIntosh, President AarhusKarlshamn UK & Americas. - Arne Frank, t.f. President Chocolate & Confectionery Fats, ersätter tillsvidare Jörgen Balle som slutade vid årsskiftet. - Bo Svensson, t.f. President Technical Products & Feed, ersätter tillsvidare Magnus Jörsmo som slutade vid årsskiftet.