Förändring av antalet aktier och röster i AAK AB

Antalet aktier och röster i AAK AB (publ.) har under juni månad ökat till följd av den aktiesplit (6:1) som beslutades vid AAK AB:s årsstämma den 30 maj 2018. Per den 29 juni 2018 uppgår antalet aktier i bolaget till 253.730.934.

Varje aktie motsvarar en röst och det totala antalet röster per den 29 juni 2018 uppgår således till 253.730.934.

Fredrik Nilsson Finansdirektör

Denna information är sådan som AAK AB (publ.) är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 29 juni 2018, kl. 09:00 lokal tid.

AAK is a leading provider of value-adding vegetable oils & fats. Our expertise in lipid technology within foods and special nutrition applications, our wide range of raw materials and our broad process capabilities enable us to develop innovative and value-adding solutions across many industries – Chocolate & Confectionery, Bakery, Dairy, Special Nutrition, Foodservice, Personal Care, and more. AAK’s proven expertise is based on more than 140 years of experience within oils & fats. Our unique co-development approach brings our customers’ skills and know-how together with our own capabilities and mindset for lasting results. Listed on the Nasdaq Stockholm and with our headquarters in Malmö, Sweden, AAK has 20 different production facilities, sales offices in more than 25 countries and more than 3,300 employees. We are AAK – The Co-Development Company.

AAK