Aktiv IT i samarbete med EntreprenörsAkademien vid Handelshögskolan i Göteborg

Aktiv IT i samarbete med EntreprenörsAkademien vid Handelshögskolan i Göteborg Aktiv IT och nybildade EntreprenörsAkademien har tecknat samarbetsavtal avseende ett projekt i entreprenörsskap. Projektet skall leda till en utvecklad affärsverksamhet, i form av en branschspecifik och delvis internetbaserad handelsplats. EntreprenörsAkademien utbildar studenter i entreprenörskap. I utbildningen ingår att studenterna skall skapa och utveckla nya verksamheter från noggrant genomgångna och utvalda affärsidéer. Inför starten av EntreprenörsAkademien ombads studenter och företag att komma in med förslag på affärsidéer. De externa projektidéerna stod i öppen konkurrens med studenternas egna idéer. Av knappt 50 inlämnade förslag valde projektkommittén, bestående av tre riskkapitalister och tre personer vid Handelshögskolan, ut 11 projekt som presenterades för studenterna. Av dessa 11 projekt antogs fem, två från studenter och tre externa, varav ett är Aktiv ITs förslag. För ytterligare information, vänligen kontakta Aktiv ITs VD Torbjörn Hellerstad, telefon 031-720 23 51 eller Anders Nilsson, EntreprenörsAkademien, telefon 031-773 15 42. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/11/03/20001103BIT00370/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/11/03/20001103BIT00370/bit0002.pdf