• AAU Aktiv IT/

Report this content

Aktiv IT och Vivid Media Sales Ltd. tecknar ett intentionsavtal för utveckling och publicering av lotteriinformation i hela Europa. Aktiv ITs affärsverksamhet Interlotto.com har nöjet att meddela tecknandet av ett intentionsavtal med Vivid Media för utveckling av sameuropeisk lotteriinformation och redaktionellt material för sändning på Eurosport Televisions teletextservice, Sportext. Intentionsavtalet sammanför företagens expertis för att åstadkomma en presentation av lotteriinformation för Europa. Olika tjänster för lotteriresultat har tidigare utvecklats i USA och på andra håll men detta blir den första samlade tjänsten som är specifikt inriktad på Europa. Vivid Media agerar på uppdrag av Eurosport och är officiell förläggare, innehållsleverantör samt försäljningsagent för Sportext som har ca 162 miljoner tittare fördelat på 54 länder. Sportext är den enda sameuropeiska teletextservice som ägnar sig helt åt sport och spel. Christopher Wright på Vivid Media säger: "Av våra diskussioner att döma verkar Interlotto vara en idealisk partner för att hjälpa oss skapa redaktionsmaterial till Sportext som kommer att ses och användas av människor över hela Europa." Interlotto är etablerat på Internet sedan 1995 - se www.interlotto.com - och är en av de äldsta och mest tillförlitliga lotterisajterna på nätet. Den vanlige spelaren har alltid stått i fokus på Interlotto.com, som koncentrerar sig på att samla in och erbjuda spelkonsumenten all relevant och väsentlig lotteriinformation. FRAMTIDSUTSIKTER I och med fullföjandet av intentionsavtalet kommer Vivid Media och Interlotto.com att vara den enda samlade källan för lotteriinformation i Europa, samt inneha en ledande position inom området. På sikt skall satsas på en ledande ställning även internationellt. Det hela innebär att Sportext kommer att kunna erbjuda texttv-tittare unik lotteriinformation och att Interlotto.com utökar sin service och bygger upp sitt förtroende inom Europa. För ytterligare information, kontakta Carol Ann Schultheis, Ansvarig Interlotto Tel.: 031 - 720 23 59 Webbplats: www.interlotto.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/11/07/20001107BIT00340/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/11/07/20001107BIT00340/bit0002.pdf