• AAU Aktiv IT/

Nu startar Sveriges garanterat mest spännande dotcom-företag: Sexliv.com ska tillfredställa människans mest grundläggande behov i den nya ekonomin Det hela började med att småbarnsmamman Ulrika Berge som nyanställd på kondomeriet.com ville göra en site som sålde sexleksaker och hjälpmedel för både kvinnor och män. Idag driver Ulrika Sexliv.com från sitt hem utanför Sjöbo där hon också föder upp hundar samtidigt som hon tar hand om sin 4-årige son. "Jag ville göra något som var smakfullt och roligt samtidigt som det skulle fylla ett stort existerande behov", säger Ulrika Berge. "Många människor på mindre orter har inte tillgång till det utbud som finns i större städer, många är inte heller lockade av de ganska grova siter som idag finns på Internet. Sexliv.com är ren och snygg samtidigt som försäljningen över Internet erbjuder den anonymitet och diskretion som är viktig för många av våra kunder." Sexliv.com är finansierat av Internetinkubatorn Aktiv IT och sysselsätter utöver Ulrika fyra personer. Inom en snar framtid finns planer på en internationell expansion men i det första skedet vill företaget satsa på att bygga upp den svenska marknaden och visa att sex och sexhjälpmedel inte behöver vara tabubelagt. Siten erbjuder besökarna möjligheten att handla sexleksaker och underkläder, chansen att diskutera med andra besökare samt kvalificerad rådgivning inom sex och samliv från både barnmorskor och sexrådgivare som Katerina Janouch. "Vi jobbar utifrån ambitionen att Sexliv.com ska vara en naturlig och avslappnad mötesplats för alla människor som ser sex som något viktigt och positivt," säger Torbjörn Hellerstad, vd Aktiv IT. "Jag är helt övertygad om att det här är en av de mer bärkraftiga dotcom-idéerna som lanserats i Sverige på länge." Adressen till siten är: www.sexliv.com För mer information vänligen kontakta: Torbjörn Hellerstad, vd Aktiv IT Ulrika Berge, grundare Sexliv.com Tel. 031-720 23 51 Tel: 0415-412 40 Mobil: 0707-10 23 51 Mobil: 0703-68 07 10 Om Sexliv.com Sexliv.com är en mötes- och e-handelsplats på Internet för sex och samliv. Företaget erbjuder en bred rad av tjänster och produkter från sexleksaker, rådgivning inom sex och samliv, community och kontaktförmedling. Sexliv.com ägs av Aktiv IT, en Internetinkubator noterad på Göteborgs OTC- lista. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/11/09/20001109BIT00910/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/11/09/20001109BIT00910/bit0002.pdf