aaxsus levererar belysning till Green Matmarknad.

Report this content

Det svenska teknikföretaget aaxsus har – tillsammans med Ahlsell – levererat ljusprodukter till Sveriges första helt LED-belysta matvarubutik. Green Matmarknad får därmed tillgång till en kostnads- och energieffektiv belysning av sina lokaler i Turning Torso i Malmö.

Green Matmarknad i Malmö inviger just nu Sveriges första helt LED-belysta matvarubutik. Och aaxsus har planerat och levererat belysningen till både butiks- och kontorsytor. Det gemensamma målet mellan kund och leverantör har hela tiden varit att skapa en varm och trygg belysning, med armaturer som harmoniserar med själva lokalen. Inspirationskälla: amerikanska Eco-butiker och svenska saluhallar.

aaxsus importerar och designar LED-produkter. Företagets produktsortiment består av klimatsmarta ljuskällor och armaturer, från gatubelysning till små stiftlampor. Försäljningen sker genom ett väl utbyggt nät av återförsäljare över hela Sverige.

Green Matmarknad är en matvarubutik för utvalda varumärken. Sortimentet består av ofta närproducerade varor. Som grönsaker, frukt, färsk fisk och kött, men även frysvaror, chips och godis.

Alexander Weiland, vd aaxsus:
Det är med stolthet och glädje som jag nu konstaterar att vi har försett Greens lokaler i Turning Torso med en modern och på alla sätt effektiv belysning. Marknaden för LED-produkter befinner sig i en påtaglig tillväxtfas. Och aaxsus bidrar starkt till ett Sverige där konsumenter och företag kan omge sig med moderna, kostnadseffektiva och klimatsmarta ljusprodukter.

Daniel Waidzunas, vd Green Matmarknad:
Green Matmarknad är en saluhall för utvalda varumärken och Sveriges första helt LED-belysta matvarubutik. Vi eftersträvar hållbara lösningar i alla verksamhetsled. Och samarbetet med aaxsus innebär att vi får tillgång till en energi- och kostnadseffektiv belysning av våra lokaler i Turning Torso.

För mer information och kommentarer, kontakta:
Alexander Weiland, vd
Mobil: 0708-383 662
E-post: alexander.weiland@aaxsus.se

aaxsus importerar, utvecklar och designar LED-produkter. Företagets produktsortiment består av ljuskällor och armaturer, vilka erbjuds privatkonsumenter och företag via återförsäljare över hela Sverige. aaxsus är ett svenskt teknikföretag och har kontor i centrala Malmö.

Taggar:

Snabbfakta

Fakta om levererad belysning Allmänbelysning i butik: Pendelarmatur 1800S, 57 stycken och 1334 spot på trefasskena, 420 stycken. Belysning för lagerutrymmen: pendelarmatur 1423, 7stycken. I kontor och delar av butik samt gångar: Downlight i 4W, 6W, 15W, 20W och LED-list 14,4 W.