Årsredovisning för Volvo Treasury AB (publ)

Volvo Treasury AB (publ) har idag offentliggjort sin årsredovisning för 2007. Årsredovisningen, koncernredovisningen och revisionsberättelsen finns tillgängliga på Volvokoncernens websida http://www.volvo.com/group/sweden/sv-se/aktieagare/investera_i_volvo/finans_obligationsplac/

Enligt lagen (2007:528) om värdepappersmarknaden har Volvo Treasury AB (publ) en skyldighet att offentliggöra ovanstående information. Informationen lämnades till media för offentliggörande den 30 april 2008, kl 12.30.

2008-04-30

Journalister som vill ha ytterligare information, vänligen kontakta Christer Johansson, 031-66 13 34

För videomaterial för TV- och filmproduktion av Volvokoncernens olika produktionsanläggningar och produkter, gå till http://www.thenewsmarket.com/volvogroup. Där kan du ladda ner bildmaterial i form av MPEG2-filer eller beställa det på Beta-kassett. Registrering och beställning av videomaterial är kostnadsfritt för medier.

Informationen är sådan som AB Volvo (publ) kan vara skyldig att offentliggöra enligt lagen om värdepappers¬marknaden. Informationen lämnades till media för offentliggörande 20080430 kl 12.30.