Inbjudan till press- och telefonkonferens i Göteborg

AB Volvo bjuder in massmedierna till presskonferens fredagen den 23 oktober då Volvokoncernens resultat för tredje kvartalet 2009 presenteras.

Presskonferensen startar kl 10.00 och äger rum på Volvokoncernens huvudkontor, Volvo Bergegårds väg, Torslanda, Göteborg. Observera platsen för presskonferensen. Kvartalsrapporten beräknas offentliggöras kl 07.30 den 23 oktober. På presskonferensen medverkar bland andra Volvos koncernchef Leif Johansson. De som vill delta och ställa frågor via telefon ringer 08-566 363 30 cirka 10 minuter innan presskonferensen startar. Presskonferensen direktsänds via www.volvogroup.com och www.volvokoncernen.se. Telefonkonferens för analytiker kl 14.30 Analytiker ringer 08 506 269 04 (Sverige) eller + 1 8666 765 870 (USA) för att delta i konferensen som även direktsänds via www.volvogroup.com/investors och via www.volvokoncernen.se/aktieagare. Där kommer presentationsmaterial att kunna laddas ned och där kommer det även att gå att lyssna på konferensen i efterhand. 2009-10-08 Journalister som vill ha ytterligare information, vänligen kontakta Pär Aronsson, Volvokoncernens Medierelationer, 031-66 13 73 eller 0706-65 13 73 För videomaterial för TV- och filmproduktion av Volvokoncernens olika produktionsanläggningar och produkter, gå till http://www.thenewsmarket.com/volvogroup. Där kan du ladda ner bildmaterial i form av MPEG2-filer eller beställa det på Beta-kassett. Registrering och beställning av videomaterial är kostnadsfritt för medier. Informationen är sådan som AB Volvo (publ) kan vara skyldig att offentliggöra enligt lagen om värdepappers¬marknaden. Informationen lämnades till media för offentliggörande 20091008 kl 09.00.