Inbjudan till press- och telefonkonferens i Stockholm

Report this content

AB Volvo bjuder in massmedierna till presskonferens fredagen den 5 februari då Volvokoncernens bokslutsrapport för 2009 presenteras.

Presskonferensen startar kl 10.00 och äger rum på Polstjärnan i Stockholm, Sveavägen 77. Observera platsen för presskonferensen. Bokslutsrapporten beräknas offentliggöras kl 07.30 den 5 februari. På presskonferensen medverkar bland andra Volvos koncernchef Leif Johansson. De som vill delta och ställa frågor via telefon ringer 08-506 269 30 cirka 10 minuter innan presskonferensen startar. Presskonferensen direktsänds via www.volvogroup.com och www.volvokoncernen.se. Telefonkonferens för investerare och analytiker kl 15.00 Analytiker och investerare ringer 08-506 269 04 (Sverige) eller + 18666 765 870 (USA) för att delta i konferensen som även direktsänds via www.volvogroup.com/investors och via www.volvokoncernen.se/aktieagare. Där kommer presentationsmaterial att kunna laddas ned och där kommer det även att gå att lyssna på konferensen i efterhand. 2010-01-22 Journalister som vill ha ytterligare information, vänligen kontakta Pär Aronsson, Volvokoncernens Medierelationer, 031-66 13 73 eller 0706-65 13 73 För videomaterial för TV- och filmproduktion av Volvokoncernens olika produktionsanläggningar och produkter, gå till http://www.thenewsmarket.com/volvogroup. Där kan du ladda ner bildmaterial i form av MPEG2-filer eller beställa det på Beta-kassett. Registrering och beställning av videomaterial är kostnadsfritt för medier.

Taggar: