Inbjudan till presskonferens med Volvo och WWF

Report this content

Volvokoncernen och Världsnaturfonden WWF bjuder in till presskonferens onsdagen den 26 november med anledning av Volvos utsläppssamarbete med Världsnaturfondens initiativ ”Climate Savers”.

Volvo är den enda fordonstillverkare som är medlem i Climate Savers, och det unika strategiska samarbetet kommer nu att utökas.

Presskonferensen äger rum i samband med Volvo Group Sustainability Forum på Münchenbryggeriet, Torkel Knutsonsgatan 2, Stockholm, onsdagen den 26 november klockan 14.15.

Medverkar gör Världsnaturfonden WWF:s internationella generalsekreterare Marco Lambertini, Olof Persson, vd och koncernchef Volvo, Världsnaturfonden WWF:s svenska generalsekreterare Håkan Wirtén samt Mats Deleryd, Volvokoncernens Senior Vice President för kärnvärdesfrågor.

2014-11-18

Journalister som önskar närvara, vänligen kontakta Karin Wik, 0765-531020

Volvokoncernen är en av världens ledande tillverkare av lastbilar, bussar, anläggningsmaskiner och marin- och industrimotorer. Volvokoncernen tillhandahåller också kompletta finansiella tjänster och service. Volvo sysselsätter cirka 110 000 personer, har produktionsanläggningar i 18 länder och försäljning på mer än 190 marknader. Volvokoncernen omsatte 2013 cirka 270 miljarder kronor och är noterat på Nasdaq Stockholm. För mer information besök www.volvokoncernen.se eller www.volvogroup.mobi om du använder din mobiltelefon.

Taggar: