• AB Volvo/

JCB och Volvo CE i principöverenskommelse om kompakta skid steers och bandgående lastare

Report this content

Volvo Construction Equipment och det brittiska anläggningsmaskinsföretaget JCB, har ingått en principöverenskommelse om gemensam utveckling och tillverkning av kompakta skid steers och kompakta bandgående lastare. Maskinerna skall distribueras under respektive varumärke och genom respektive bolags återförsäljarnätverk.

Volvo CE räknar med att de första maskinerna med Volvos varumärke skall produceras i JCB:s anläggning i Savannah, Georgia, mot slutet av 2010. ”Volvo CE:s kunder kommer att kunna dra nytta av ett bredare produktutbud med den höga nivå av säkerhet och funktionalitet som de förväntar sig”, säger Olof Persson, vd för Volvo Construction Equipment. 2010-02-01 För ytterligare information, vänligen kontakta Klas Magnusson Senior Vice President, Corporate Communications & Investor Relations Volvo Construction Equipment Tel: int +32 475 576214 Email: klas.magnusson@volvo.com Bill Law Director, External Communications Volvo Construction Equipment Tel: int + 32 478 92 43 26 Email: bill.law@volvo.com För videomaterial av Volvokoncernens olika produktionsanläggningar och produkter, gå till http://www.thenewsmarket.com/volvogroup. Där kan du ladda ner bildmaterial i form av MPEG2-filer eller beställa det på Beta-kassett. Registrering och beställning av videomaterial är kostnadsfritt för medier.

Taggar: