Lastbilsleveranser i augusti 2009

Det totala antalet leveranser från Volvokoncernens lastbilsverksamheter uppgick under augusti till 7 109 fordon. Detta var en minskning med 52% jämfört med motsvarande period förra året. Utöver allmänt svag efterfrågan påverkades augustisiffrorna också av den traditionella semesterperioden som i år dessutom utökats.

Se bifogad fil för fullständig rapport. 2009-09-15 Journalister som vill ha ytterligare information, vänligen kontakta Mårten Wikforss, AB Volvo, 031-66 11 27 eller 0705-59 11 49 Investor Relations: Christer Johansson, AB Volvo, 031-66 13 34 Patrik Stenberg, AB Volvo, 031-66 13 36 Anders Christensson, AB Volvo, tel 031-66 11 91 John Hartwell, Volvo Group North America, tel +1 212 418 7432 Videomaterial för TV- och filmproduktion om Volvokoncernens olika produktionsanläggningar och produkter finns på http://www.thenewsmarket.com/volvogroup. Där kan du ladda ner bildmaterial i form av MPEG2-filer eller beställa det på Beta-kassett. Registrering och beställning av videomaterial är kostnadsfritt för medier. Informationen är sådan som AB Volvo (publ) kan vara skyldig att offentliggöra enligt lagen om värdepappers¬marknaden. Informationen lämnades till media för offentliggörande 20090915 kl 0830.