Lastbilsleveranser i juli 2009

Det totala antalet leveranser från Volvokoncernens lastbilsverksamheter uppgick under juli till 8 899 fordon. Detta var en minskning med 54% jämfört med motsvarande period förra året.

Se bifogad fil för fullständig rapport. 2009-08-27 Journalister som vill ha ytterligare information, vänligen kontakta Mårten Wikforss, AB Volvo, 031-66 11 27 eller 0705-59 11 49 Investor Relations: Christer Johansson, AB Volvo, 031-66 13 34 Patrik Stenberg, AB Volvo, 031-66 13 36 Anders Christensson, AB Volvo, tel 031-66 11 91 John Hartwell, Volvo Group North America, tel +1 212 418 7432 Videomaterial för TV- och filmproduktion om Volvokoncernens olika produktionsanläggningar och produkter finns på http://www.thenewsmarket.com/volvogroup. Där kan du ladda ner bildmaterial i form av MPEG2-filer eller beställa det på Beta-kassett. Registrering och beställning av videomaterial är kostnadsfritt för medier. Informationen är sådan som AB Volvo (publ) kan vara skyldig att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades till media för offentliggörande 20090827 kl 0830.