Mikael Bratt ny CFO för Volvokoncernen

Mikael Bratt, chef för Corporate Finance på AB Volvo, har utsetts till ny CFO för Volvokoncernen. Bratt efterträder Pär Östberg och tillträder tjänsten omgående.

Mikael Bratt, 40, har varit chef för Corporate Finance på AB Volvo sedan 2002 och har arbetat inom Volvokoncernen sedan 1988. Bratt har en bred erfarenhet från koncernens olika verksamheter och har bland annat innehaft chefspositioner på Volvo Treasury North America och inom Volvo Lastvagnar i Brasilien. Han tillträder sin nya tjänst omgående och kommer även att ingå i Volvos koncernledning. Såsom chef för Corporate Finance har Mikael Bratt lett arbetet med de förvärv som Volvo gjort under senare år och han har därmed mycket god insyn i dessa bolag.

”Mikaels breda, internationella erfarenhet från Volvokoncernen och den kunskap han samlat på sig i sin roll som chef för Corporate Finance kommer mycket väl till pass i hans nya roll som finanschef”, säger Volvos koncernchef Leif Johansson.

2008-02-11

Journalister som vill ha ytterligare information, vänligen kontakta Mårten Wikforss, 031-66 11 27 alt. 0705-59 11 49

För videomaterial för TV- och filmproduktion av Volvokoncernens olika produktionsanläggningar och produkter, gå till http://www.thenewsmarket.com/volvogroup. Där kan du ladda ner bildmaterial i form av MPEG2-filer eller beställa det på Beta-kassett. Registrering och beställning av videomaterial är kostnadsfritt för medier.

Informationen är sådan som AB Volvo (publ) kan vara skyldig att offentliggöra enligt lagen om värdepappers¬marknaden. Informationen lämnades till media för offentliggörande 20080211 kl 09.30.