Olle Högblom ny vd för Volvo IT

Olle Högblom, 50 år, har utsetts till ny vd för Volvo IT. Han arbetar idag som chef för området infrastruktur och drift på Volvo IT. Han tillträder sin tjänst omgående.

Olle Högblom har arbetat inom Volvokoncernen sedan 1989. Han har bland annat varit försäljningschef på Volvo IT och ansvarat för bolagets verksamhet i Nordamerika. Han har också arbetat flera år inom Volvo Personvagnar.

Olle Högblom efterträder Magnus Carlander som i sin tur ansvarar för området Corporate Process and IT.

2012-01-19

Journalister som vill ha ytterligare information, vänligen kontakta Mårten Wikforss, 031-66 11 27 alt. 0705-59 11 49.

Ladda ner bilder här

För fler nyheter från Volvokoncernen, gå till http://www.volvogroup.com/globalnews.

För videomaterial för TV- och filmproduktion av Volvokoncernens olika produktionsanläggningar och produkter, gå till http://www.thenewsmarket.com/volvogroup. Där kan du ladda ner bildmaterial i form av MPEG2-filer eller beställa det på Beta-kassett. Registrering och beställning av videomaterial är kostnadsfritt för medier.

Volvokoncernen är en av världens ledande tillverkare av lastbilar, bussar, anläggningsmaskiner, drivsystem för marina och industriella applikationer samt komponenter för flygplan och flygmotorer. Volvokoncernen tillhandahåller också kompletta finansiella tjänster. Volvo har cirka 100 000 anställda, produktionsanläggningar i 19 länder och försäljning på mer än 180 marknader. Volvo omsatte år 2010 omkring 265 miljarder SEK och är noterat på OMX Nordiska Börs Stockholm. För mer information besök www.volvokoncernen.se eller www.volvogroup.mobi om du använder din mobiltelefon.