Renault Trucks ska distribuera Renault Trafic

Renault S.A. och Renault Trucks ska teckna ett avtal om distribution av transportbilen Renault Trafic inom Renault Trucks nätverk.

Efter det framgångsrika samarbetet med transportbilen Renault Master kommer Renault och Renault Trucks att utöka samarbetsavtalet inom segmentet lätta kommersiella fordon så att det även omfattar distribution av den kompakta transportbilen Renault Trafic.

Med start i juni 2009 kommer Renault Trafic att distribueras i Frankrike, Belgien, Nederländerna, Luxemburg, Schweiz, Österrike och senare i andra länder som omfattas av Renault Trucks europeiska nätverk.

Renault Trafic kompletterar Renault Trucks nuvarande utbud av lätta fordon som redan består av modellerna Master (2,8-3,5 ton), Maxity (2,8-4,5 ton) och Mascott (3,5-6,5 ton).

Renault Trucks ingår i Volvokoncernen sedan januari 2001.

2009-02-06
För mer information, vänligen kontakta AB Volvos pressavdelning, tel 031-66 11 27

För videomaterial för TV- och filmproduktion av Volvokoncernens olika produktionsanläggningar och produkter, gå till http://www.thenewsmarket.com/volvogroup. Där kan du ladda ner bildmaterial i form av MPEG2-filer eller beställa det på Beta-kassett. Registrering och beställning av videomaterial är kostnadsfritt för medier.

Informationen är sådan som AB Volvo (publ) kan vara skyldig att offentliggöra enligt lagen om värdepappers¬marknaden. Informationen lämnades till media för offentliggörande 20090206 kl 09.30.