Volvokoncernen slutför avyttringen av Arquus

Report this content

Volvokoncernen har idag slutfört avyttringen av Arquus till John Cockerill Defense i enlighet med det tidigare kommunicerade optionsavtalet.

Arquus tillverkar och säljer specialdesignade fordon till försvarsmakten och har cirka 1 200 anställda i Frankrike. Under 2023 stod Arquus för cirka 1 procent av Volvokoncernens intäkter. Transaktionen har ingen väsentlig påverkan på Volvokoncernens finansiella resultat.

2 juli 2024

Journalister som vill ha ytterligare information, vänligen kontakta:
Claes Eliasson, Volvokoncernens presschef
press@volvo.com

För mer information, gå till volvogroup.se
För löpande uppdateringar, följ oss på X: @volvogroupse

Volvokoncernen bidrar till ett ökat välstånd genom att erbjuda transport- och infrastrukturlösningar som lastbilar, bussar, anläggningsmaskiner och motorer för marina och industriella applikationer samt finansiering och tjänster som ökar kundernas drifttid och produktivitet. Volvo grundades 1927 och är i dag drivande i utvecklingen av framtidens hållbara transport- och infrastrukturlösningar. Volvokoncernen har sitt huvudkontor i Göteborg, har fler än 100,000 medarbetare och kunder på närmare 190 marknader. 2023 uppgick nettoförsäljningen till cirka 553 miljarder kronor. Volvoaktien är noterad på Nasdaq Stockholm.