Abaris Consulting lanserar Trade byWAP

Abaris Consulting lanserar Trade byWAP@ Abaris Consulting introducerar den första applikationen i byWAP-serien. Trade byWAP riktar sig till institutionella aktörer på de finansiella marknaderna som erbjuder sina kunder handel med finansiella instrument. Trade byWAP är en skarp, fullt fungerande applikation för order- och portföljhantering på wap-telefon. "Trade byWAP är ett strategiskt genombrott för oss", säger Per J Lundmark VD för Abaris Consulting AB. "På en marknad där olika skeenden avlöser varandra i ett rasande tempo måste företagen fokusera allt tydligare på sin affärsutveckling och sina kunders behov. Att hänga med i utvecklingen är inte tillräckligt. I de flesta fall måste man även driva utvecklingen, vilket är vår ledstjärna i den satsning vi gör på ny teknologi. Vi ser en stor potential i att kunna erbjuda finansiella aktörer möjligheten att utföra affärer oavsett var de befinner sig fysiskt. Detta är den främsta orsaken till att vi lanserar Trade byWAP, och att vi inriktar oss på mobila Internetlösningar. Att döma av den respons applikationen har fått hos våra kunder är vi helt rätt ute". Applikationen har utvecklats först och främst för att tillföra Abaris- koncernens befintliga kunder ett affärsstrategiskt mervärde. När det efterfrågas kommer Trade byWAP att vara integrerad med såväl Abaris egenproducerade system som andra finanssystem. "Vår kompetens inom både front- och back-officesystem kommer att vara en stor fördel för oss när vi integrerar Trade byWAP med externa finanssystem" säger Per J Lundmark. Trade byWAP är första applikationen i Abaris Consultings byWAP-serie. Flera wap-applikationer, även inom andra affärsområden, kommer att lanseras inom snar framtid. Prova Trade byWAP på www.tradebywap.com För ytterligare information, kontakta gärna Per J Lundmark, VD Telefon: 08 - 555 178 10 e-post: per.lundmark@abaris.se eller Mikael Dysholm, försäljningschef Telefon: 08 - 555 178 16 e-post mikael.dysholm@abaris.se Om Abaris Abaris Consulting AB erbjuder ledande teknisk kompetens inom områdena Internet, Infocom och WAP. Affärsidén är att erbjuda konsulttjänster som ska stärka kundernas affärsförmåga i den nya digitala ekonomin. Bolaget ingår tillsammans med Abaris Financial System och Abaris NetSet i koncernen Abaris AB, grundad 1991. Abaris AB är en av de marknadsledande systemleverantörerna inom IT för Bank och Finans i Norden. Abaris AB kan med sitt breda IT- relaterade produkt- och tjänsteutbud förse finansmarknaden med affärskritiska helhetslösningar. Abaris Financial Systems produkt AbaSec, som innehåller allt från front- till backofficesystem är i drift hos en mängd ledande finansaktörer. Idag är antalet medarbetare c:a 90 stycken. Kontor finns i Stockholm, Gävle och Västerås. För mer information om oss, besök www.abaris.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/11/11/19991111BIT00140/bit0001.pdf http://www.bit.se/bitonline/1999/11/11/19991111BIT00140/bit0002.doc