Den prisbelönta produkten Quota Server 5.0 klar för leverans

Den prisbelönta produkten Quota Server 5.0 klar för leverans Quota Server 5.0, är den senaste versionen av den prisbelönta produkten Quota Server. Produkten är utvecklad av Abaris AB i nära samarbete med Northern Technologies Parklife AB, och bygger på Abaris realtidsarkitektur TrueTimeTM. Quota Server 5.0 ger NT administratörer möjlighet att hantera diskkvota på ett mycket enkelt sätt. Quota Server 5.0 ger bland annat möjlighet att sätta diskkvota per användare, stänga ute vissa filtyper för lagring t ex mp3-filer eller städa bibliotek när vissa tröskelnivåer har uppnåtts. Administratören kan monitorera alla servrar i realtid och administrera flera servrar från en och samma arbetsplats. Möjligheten att automatiskt skriva ut rapporter i olika format och vid olika tidpunkter ger administratören bra underlag för att planera diskanvändandet. "Vi har i denna version jobbat hårt för att skapa ett mycket starkt fundament att bygga vidare på", säger Erik Tobieson, VD Abaris AB. "Genom kunder som Intel och Boeing måste vår arkitektur klara siter där vi hanterar tiotusentals aktiva användare och Terrabytes av data. Vi har tagit höjd för dessa situationer och ökat performance vid stora volymer högst avsevärt." TrueTimeTM är den av Abaris utvecklade realtidsarkitektur som används för distribution av all information mellan server och klient men även för presentation av informationen. Teknologin kan med lätthet användas i andra sammanhang där realtidsdistribution krävs. Abaris lösningar för den finansiella sektorn använder sig av denna teknologi för att snabbt och säkert realtidsdistribuera finansiell information till många användare. Quota Server distribueras av Northern Technologies Parklife AB. För ytterligare information, kontakta gärna Erik Tobieson, VD Abaris AB Telefon: 08 - 587 148 00 e-post: qs@abaris.se Om Abaris Koncernen Abaris AB, grundad 1991, består av bolagen Abaris Financial System, Abaris Consulting och Abaris NetSet. Abaris AB är en av de marknadsledande systemleverantörerna inom IT för Bank och Finans i Norden. Abaris AB kan med sitt breda IT-relaterade produkt- och tjänsteutbud förse finansmarknaderna med affärskritiska helhetslösningar. Abaris Financial Systems produkt AbaSec, som innehåller allt från front- till backofficesystem är i drift hos en mängd ledande finansaktörer. Idag är antalet medarbetare c:a 100 stycken. Kontor finns i Stockholm, Gävle, Västerås och Helsingfors. För mer information om oss, besök www.abaris.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/04/03/20000403BIT00040/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/04/03/20000403BIT00040/bit0002.pdf