Fondex tecknar outsourcing-avtal med Abaris

Report this content

Fondex tecknar outsourcing-avtal med Abaris Fondex, Sveriges första oberoende marknadsplats för fonder på Internet, lägger ut administrationen av sitt fondandelssystem på entreprenad till Abaris NetSet. Enligt affärsavtal tillhandahåller värdepappersbolaget Abaris NetSet drift, förvaltning och support av Fondex fondandelsadministration. Backoffice-tjänsten baseras på det avancerade affärssystem som Abaris utvecklat och levererat till Fondex. Affärssystemet bygger på ett högautomatiserat elektroniskt affärsflöde vid hantering av förmedling och avveckling av fondandelar över Internet baserat på ett standardiserat webb-gränsnitt. Tack vare samarbetet med Abaris NetSet kan Fondex sätta ett ännu större fokus på kunden och sin kärnverksamhet. För ytterligare information, kontakta gärna Niklas Delin, VD Abaris NetSet Telefon: 08 - 587 148 71 e-post: niklas.delin@abaris.se eller Stefan Gyllberg, Marknadsansvarig Abaris NetSet Telefon: 08 - 587 148 80 e-post: stefan.gyllberg@abaris.se Om Abaris Abaris NetSet erbjuder tjänster för settlement, clearing och annan administration av värdepappersaffärer till finansmarknadens aktörer. Verksamheten baseras på system från systerföretaget Abaris Financial Systems. Abaris NetSet står under Finansinspektionens tillsyn. Bolaget ingår tillsammans med Abaris Financial Systems och Abaris Consulting i koncernen Abaris AB, grundad 1991. Abaris AB är en av de marknads-ledande systemleverantörerna inom IT för Bank och Finans i Norden. Abaris AB kan med sitt breda IT-relaterade produkt- och tjänsteutbud förse finansmarknaden med affärskritiska helhetslösningar. Abaris Financial Systems produkt AbaSec, som innehåller allt från front- till backoffice- system är i drift hos en mängd ledande finansaktörer. Idag är antalet medarbetare i koncernen c:a 90 stycken. Kontor finns i Stockholm, Gävle och Västerås. För mer information om oss, besök www.abaris.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/12/22/19991222BIT00340/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/12/22/19991222BIT00340/bit0002.pdf