NeoNet väljer system för värdepappersadministration från Abaris

NeoNet väljer system för värdepappersadministration från Abaris NeoNet har valt Abaris system AbaSecurities för NeoNets värdepappersadministration och depåbanksintegration. Abaris system kommer implementeras för stödja NeoNets värdepappersadministration på Nasdaq, London-, Paris-, Amsterdam-, Bryssel-, Milano-, Frankfurt-, Stockholms-, Helsingfors-, Köpenhamns- och Oslobörsen. - Abaris kunder har traditionellt sett haft ett nordiskt fokus. NeoNet erbjuder handel på en rad europeiska börser samt USA, och den här affären innebär ett genombrott för Abaris såsom systemleverantör till kunder som handlar och agerar globalt, säger Bo Nordlander, VD för Abaris AB. - Vår satsning på just internationella aktörers funktionella behov visar sig nu ge utdelning, säger Bo Nordlander vidare. NeoNet erbjuder institutionella investerare och mäklarhus direkt elektronisk handel i aktier som representerar en tredjedel av det totala värdet av alla världens noterade aktier. Genom NeoNets börsnätverk och börsmedlemskap får kunderna ett effektivt verktyg för aktietransaktioner i realtid på de elva anslutna börserna. Handel och exekveringstjänster erbjuds även via NeoNets internationella mäklarbord. NeoNets kunder finns i tolv länder inklusive USA. NeoNet har kontor i Stockholm, New York och London samt är noterat på Stockholmsbörsen (ticker NEO). Abaris bildades 1991 ur affärsidén att leverera unika lösningar för finansmarknadens skiftande behov, och är en av de marknadsledande systemleverantörerna inom IT för Bank och Finans i Norden. Abaris har kontor i Stockholm och Helsingfors och har ett 70-tal medarbetare. Systemplattformen AbaSecurities innehåller funktioner för att stödja hela affärsprocessen från front office, via middle- och back office till clearing/settlement för fondkommissionärer, fondförvaltare och kapitalförvaltare. Abaris har ett antal ledande kunder i Norden och har, förutom med NeoNet, under 2003 tecknat avtal med SkandiaBanken om leverans av systemet AbaSecurities. Stockholm 19 maj 2003 För mer information kontakta: Bo Nordlander, VD Abaris AB Tel: 08 - 587 148 00 bo.nordlander@abaris.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/19/20030519BIT00050/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/19/20030519BIT00050/wkr0002.pdf