• Abaris/

Report this content

OKOBANK Group i Finland implementerar ny custody- och private banking lösning från Abaris OKOBANK Group satsar stort på att utveckla sin custody- och private banking-tjänst. Abaris lösning AbaSecurities (AbaSec) - med moduler för kapitalförvaltning och depåhantering - kommer att tas i bruk av bankens 700 rikstäckande kontor i Finland, liksom av den centrala förvaltningen i OKOBANK Group. Tjänsterna kommer även att vara tillgängliga via Internet och via olika mobila tjänster. - Efter att framgångsrikt ha genomfört ett antal implementationsprojekt på den finska investment banking marknaden, har vi fått förtroendet att leverera till OKOBANK vilket är ett av våra största åtaganden någonsin, säger Bo Nordlander, VD och koncernchef på Abaris. OKOBANK Group består av 245 oberoende finska banker, vilka erbjuder traditionella banktjänster och finansiering, samt investment banking tjänster, såsom värdepappershandel, kapitalförvaltning och corporate finance. OKOBANK Group Central Cooperative är koncernens centrala institution. Det är ett kooperativ som ägs av andelsbankerna och det fungerar som koncernens kompetens- och servicecentral. The Central Cooperative Consolidated tillhandahåller ett antal centrala tjänster för sina andelsbanker. Abaris bildades 1991 ur affärsidén att leverera unika lösningar för finansmarknadens skiftande behov, och är en av de marknadsledande systemleverantörerna inom IT för Bank och Finans i Norden. Abaris erbjuder systemlösningar för värdepappersmarknaden med specialitet inom Securities Trading samt Asset Management. Erbjudandet innefattar hela systemlösningar, produkter, konsulttjänster samt även outsourcing av värdepappersavveckling. Det senare genom bolaget Abaris NetSet AB. Abaris har ca 125 medarbetare och kontor i Stockholm, Gävle, Västerås och Helsingfors. För ytterligare information, kontakta: OKOBANK Group Central Cooperative Abaris AB Jorma Terhemaa, Vice President/ Bo Nordlander, VD och koncernchef Investment Services and Securities telefon +46 8 587 148 00, Systems telefon +358 9 404 3946, mobil +358 50 mobil +46 70 434 78 30 550 3946 jorma.terhemaa@osuuspankki.fi bo.nordlander@abaris.se www.okobank.com www.abaris.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/05/16/20010515BIT01120/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/05/16/20010515BIT01120/bit0002.pdf