Peter Nordlund tillträder som ny VD på Abaris Netset

Peter Nordlund tillträder som ny VD på Abaris Netset Abaris har utsett Peter Nordlund som ny VD på Abaris Netset med tillträde den 16 maj 2000. Peter Nordlund kommer närmast från Östgöta Enskilda Bank, där han var chef för produktområde värdepapper. Under den senaste 15-årsperioden har Peter även varit verksam inom SEB och Gota Bank/Hägglöf & Ponsbach Fondkommission i olika befattningar. "Vi ser Peter Nordlunds bakgrund, kompetens och personliga egenskaper som en av de viktigaste tillgångarna i den fortsatta utvecklingen av NetSets verksamhet. Detta är ett av flera steg i Abaris-koncernens fortsatta offensiva expansion" säger Abaris ABs VD, Erik Tobieson. För ytterligare information, kontakta gärna Erik Tobieson, VD och koncernchef Abaris AB Telefon: 08 - 587 148 00 Peter Nordlund, VD Abaris NetSet AB Telefon: 08 - 587 148 00 Om Abaris Abaris NetSet erbjuder tjänster för settlement, clearing och annan administration av värdepappersaffärer till finansmarknadens aktörer och ingår i Abaris-koncernen. Verksamheten baseras på system från systerföretaget Abaris Financial Systems. Abaris NetSet står under Finansinspektionens tillsyn. Abaris bildades 1991 ur affärsidén att leverera unika system för finansmarknadens skiftande behov, och är en av de marknadsledande systemleverantörerna inom IT för Bank och Finans i Norden och har expanderat kraftigt och konsekvent. Koncernen består av Abaris NetSet, Abaris Financial Systems, Abaris Consulting, OY Digiport och Eriksson & Partners. Idag är antalet medarbetare ca 100 stycken. Kontor finns i Stockholm, Gävle, Västerås och Helsingfors. För mer information, besök gärna www.abaris.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/23/20000523BIT00160/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/23/20000523BIT00160/bit0002.pdf