SkandiaBanken väljer system för kapitalförvaltning från Abaris.

SkandiaBanken väljer system för kapitalförvaltning från Abaris. SkandiaBanken väljer att köpa IT-system för bankens kapitalförvaltningstjänst från Abaris. Tidigare i år har SkandiaBanken köpt en systemlösning för sin internethandel och mäkleriverksamhet samt värdepappersadministration från Abaris. Abaris bildades 1991 ur affärsidén att leverera unika lösningar för finansmarknadens skiftande behov, och är en av de marknadsledande systemleverantörerna inom IT för Bank och Finans i Norden. Abaris har kontor i Stockholm och Helsingfors och har ett 70-tal medarbetare. Systemplattformen AbaSecurities innehåller funktioner för att stödja hela affärsprocessen från front office, via middle- och back office till clearing/settlement för fondkommissionärer, fondförvaltare och kapitalförvaltare. Abaris har ett antal ledande kunder i Norden och har, förutom med SkandiaBanken, under 2003 tecknat avtal med Neonet och Nordnet Securities Bank om leverans av AbaSecurities. Stockholm 18 aug 2003. För mer information kontakta: Bo Nordlander, VD Abaris AB Tel: 08 - 587 148 00 bo.nordlander@abaris.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/08/18/20030818BIT01930/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/08/18/20030818BIT01930/wkr0002.pdf