• Abaris/

Tradera väljer realtidskomponenter för sitt internetauktionssystem från Abaris

Report this content

Tradera väljer realtidskomponenter för sitt internetauktionssystem från Abaris Tradera är Nordens ledande handelsplats för internetauktioner med 600.000 aktiva auktioner och 100-tusentals besökare i månaden. För att kunna möta de högt ställda krav som krävs vid auktionsförfarande på Internet har Tradera valt att basera sin tekniska plattform på realtidskomponenter från Abaris True Time Solutions. Abaris realtidskomponenter är sedan tidigare väl beprövade inom värdepappershandeln där det traditionellt sett alltid har ställts höga krav på realtid och performance. - I och med installationen av realtidskomponenter från Abaris öppnas möjligheten att hantera den stora expansion som vi står inför med opåverkade kostnader, och dessutom kunna erbjuda våra kunder nya tjänster, säger Jonas Nordlander, CEO Tradera AB. - För Abaris är detta första steget mot en ny marknad där vi ser en stor potential i alla typer av företag som erbjuder aktiva tjänster över nätet gentemot krävande kunder, säger Erik Tobieson, VD Abaris True Time Solutions AB. - Man kan ju bara tänka sig om Rolling Stones-biljetterna hade sålts på det här sättet, kommenterar Erik Tobieson. Tradera är resultatet av sammanslagningen av de tre auktionswebbplatserna Bid2Day, mrBid och Tradera. Tradera erbjuder via Internet ett enkelt sätt att köpa och sälja en mängd olika varor i auktionsform. Handeln bedrivs främst av privatpersoner men även av företag som väljer att sälja varor på detta sätt. Abaris är sedan 1991 leverantör av systemlösningar till kapitalmarknaden. I dotterbolaget Abaris True Time Solutions AB har Abaris produktpaketerat sina realtidskomponenter (TT) och marknadsför dem även utanför kapitalmarknaden. Tradera är ännu ett bevis för att realtidkomponenterna fungerar väl i system som har andra krav än Abaris traditionella kunder. TT-komponenterna finns installerade i en mängd olika system inom flertalet användningsområden med krav på hög prestanda och tillgänglighet och säker distribution. Stockholm 16 juni 2003 För mer information kontakta: · Tradera AB, Jonas Nordlander, CEO, 08 - 31 23 40 · Abaris TrueTime Solutions AB - Erik Tobieson, VD, 08 - 587 148 00 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/06/17/20030617BIT00930/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/06/17/20030617BIT00930/wkr0002.pdf